ایلیات تاکید کرد: دست‌یابی به درآمدهای پایدار در اولویت باشد/لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌های عمرانی

معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون شهرداری این کلانشهر توانسته است با تکیه بر شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است، در هزینه‌ پروژه‌های عمرانی صرفه‌جویی های لازم را اعمال کرده و این صرفه‌جویی ها به گونه ای باشد که هیچ تاثیری در کیفیت پروژه‌ها ایجاد نکند.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، فرج‌الله ایلیات اظهار داشت: مقام معظم رهبری با نامگذاری سال جاری بعنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در حقیقت سیاست‌های اصلی کشور را بر این اساس تعیین و تبیین کردند تا در تمامی نهادها و ارگانهای دولتی، خصوصی و ... بر مبنای آن در عرصه های گوناگون اقدامات اجرایی شوند.

معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج افزود: دست‌یابی به اقتصادی توسعه‌یافته و رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده در توسعه پایدار اقتصادی، نیازمند آن است که همه دستگاه‌ها و نهادها جهادی عمل کرده و به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای، در عمل حرکت به سوی این چارچوب را اثبات کنند.

ایلیات با بیان اینکه شهرداری کرج به عنوان یکی از نهادهای اصلی در مدیریت شهری با جدیت هر چه تمام برنامه‌هایی را در مبحث اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته است و به دنبال تحقق آنها می باشد، گفت: بلافاصله پس از دریافت فرمان ولایت، کمیته اقتصاد مقاومتی در شهرداری کرج تشکیل شده است.

این مسئول بیان کرد: در این کمیته طرح‌هایی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی مطرح شده است و پس از انجام اقدامات کارشناسی و در نظر گرفتن نظرات کارشناسان و افراد متخصص، به منظور اجرایی شدن به تصویب رسیده و در حال اجرایی شدن می باشد.

وی افزود: محور اصلی تمام طرح‌های شهرداری کرج به عنوان مدیریت شهری مرکز استان البرز نظارت بر هزینه‌ها و کاهش هزینه‌های جاری است و بر اساس دستورالعمل این دستگاه، اکثر درآمدها و اعتبارات بودجه سال جاری در حوزه عمرانی هزینه می‌شود و به شهرداران مناطق دوازده‌گانه شهرداری کرج تاکید شده است که هزینه‌ها، به ویژه هزینه‌های جاری باید به دقت کنترل شود.

معاون مالی اقتصادی شهرداری اظهار داشت: اولویت بعدی این دستگاه دست‌یابی به درآمدهای پایدار شهری است تا اتکای بودجه و اعتبارات شهرداری به درآمدهای غیرپایدار تا حد امکان حذف شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: خوشبختانه طی چهار ماه اخیر تلاش‌های بسیار خوبی در حوزه مالی شهرداری کرج صورت گرفته و در هزینه‌ های پروژه‌های عمرانی صرفه‌جویی های لازم اعمال گردیده و این صرفه‌جویی به گونه ای می باشد که هیچ تاثیری در کیفیت پروژه‌ها نداشته است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج در پایان یادآور شد: از سوی دیگر تلاش داریم با تسریع در زمان اجرای پروژه‌های عمرانی به ویژه ابر پروژه کنارگذر شمالی کرج گامی بلند را در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی برداریم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =