استفاده 2 میلیون هندی از اینترنت وای‌فای رایگان در ایستگاه‌های قطار

مدیر اجرایی گوگل می‌گوید بیش از 2 میلیون مسافر هندی از اینترنت وای فای رایگان در ایستگاه‌های قطار استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، ساندر پیچای اعلام کرد سرویس عرضه‌شده توسط گوگل و RailTel نشان می‌دهد 2 میلیون نفر داخل این سیستم لاگین کرده و از خدمات آن استفاده می‌کنند.

وی افزود اینترنت مذکور 15 برابر سریعتر از اینترنتی است که روی خطوط معمولی موبایل هند وجود دارد و در تلاشند تا اینترنت را با سرعت بالاتری برای مسافران راه‌آهن عرضه کنند.

فعلاً اینترنت وای فای در 23 ایستگاه بزرگ و کوچک این کشور توسط گوگل و RailTel نصب‌شده و قرار است تا پایان سال میلادی جاری، اینترنت 100 ایستگاه دیگر نیز به بهره‌برداری برسد.

بر اساس آمار رسمی تعداد کاربران اینترنت در هند تا ماه مارس 2016 به 342.65 میلیون کاربر رسید که اغلب آنها از طریق موبایل وصل می‌شوند و کمپانی Bharti Airtel با 90.53 میلیون کاربر شماره یک و کمپانی‌های وودافون، Idea Cellular و Reliance به ترتیب 67.55 میلیون، 44.03 میلیون و 39 میلیون کاربر را تحت پوشش خدمات اینترنتی قرار می‌دهند. کمپانی دولتی BSNL نیز 34 میلیون مشترک اینترنت دارد.

پیچای که در حال ارائه گزارش مالی فصل دوم آلفابت بود تأکید کرد که موبایل و اینترنت موبایل دنیای کاربران را تغییر داده است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت و تبلیغات روی یوتیوب و ... برای کسب درآمد از طریق کاربران موبایل ادامه خواهد داشت.

گوگل با سرمایه‌گذاری وسیع روی هوش مصنوعی قصد دارد توسعه محصولات خود روی موبایل را وسعت بخشد.



 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 562000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =