ایسنا نوشت: شاید آن‌هایی که آخر هفته خود را در یکی از مراکز مهم بولینگ و بیلیارد مشهد می‌گذرانند دیدن یک روحانی جوان اتفاق عجیبی نباشد.

ورزش بیلیارد گرچه تا حدودی در رسته ورزش‌های خط قرمزی جای می‌گیرد اما حجت‌الاسلام سلطانی که حضورش در بولینگ و بیلیارد با استقبال اهالی این دو رشته روبرو شده، بواسطه پرداختن به ورزش‌هایی باب میل جوان امروزی توانسته ارتباط خوبی با آن‌ها برقرار کند و مشاوره‌های زیادی به نسل جوان ایرانی بدهد. او همچنین پای دیگر روحانیون را نیز به بازی بولینگ باز کرده تا جایی که از نظر مساعد بسیاری از علمای برجسته نسبت به انجام بازی بیلیارد به شرط قمار نبودن می‌گوید و در گفتگو با «ایسنا؛ منطقه خراسان» حرف‌های خواندنی و جالبی زده است؛


مقام دوم مسابقات در بولینگ و بیلیارد
در شهر مقدس مشهد زندگی می‌کنم و در یک مجتمع فرهنگی ورزشی به عنوان مسئول فرهنگی مشغول به کار شدم. وجود سالن‌های بولینگ و بیلیارد در این مجتمع فرهنگی ورزشی باعث شد به این رشته ورزشی علاقه‌مند شوم و در کنار فعالیت‌های فرهنگی در این باشگاه، به بازی در رشته‌های بولینگ و بیلیارد مشغول شوم. در ادامه با افزایش مهارت و علاقه در مسابقه‌های استانی شرکت کردم و در سال 93 توانستم در سطح استان مقام دوم را به دست بیاورم. از اینکه به این دو رشته می‌پردازم بسیار خوشحالم چرا که ورزش باعث می‌شود از بدن و فکر سالم برخوردار باشم.
خیلی‌ها را بیلیارد باز کردم
بسیاری ابتدا برای مشاوره‌های فرهنگی مذهبی و پاسخگوی مسائل شرعی نزد من می‌آمدند و ادامه حضور آن‌ها در یک فضای ورزشی باعث شد، به بولینگ و بیلیارد هم علاقه‌مند شوند و رو به این رشته بیاورند. وقتی می‌دیدند من خودم به عنوان یک روحانی به این رشته می‌پردازم و دیگران را نیز تشویق می‌کنم خیلی راحت‌تر با من ارتباط برقرار می‌کردند و بسیار دوستانه مشکلات و سوالاتشان را در میان می‌گذاشتند.
خیلی‌ها فشار آوردند اما تسلیم نشدم!
حضور من به عنوان یک روحانی در این رشته به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد و افرادی بودند که با پافشاری نمی‌خواستند من به عنوان یک روحانی بولینگ و بیلیارد بازی کنم اما نتوانستند من را تسلیم کنند!
در این رشته هیچ اشکالی ندیدم
این ورزش نیز مانند شطرنج فدراسیون، ساختار و تشکیلات دارد و هزاران نفر در سطح کشور به آن علاقه‌مند هستند. بولینگ و بیلیارد ورزش و تفریح بسیار خوبی برای همه است و من نه تنها هیچ اشکالی در آن ندیدم بلکه فواید زیادی هم در سلامتی افراد دارد.
برخی علمای معروف بولینگ هم بازی کردند
همچنین تعداد دیگری از علما تشریف آوردند و از این مجموعه ورزشی بازدید کردند که در میان آن‌ها نیز شخصیت‌های مهمی حضور داشتند. برخی از این افراد حتی بولینگ هم بازی کردند اما به صورت تفریحی! در مورد بیلیارد هم خیلی سخت نگرفتند و نگفتند که پرداختن به این رشته حرام است.
حساسیت‌ها و سخت‌گیری‌ها بی‌مورد است
الان با توجه به فتوای مراجع باید حساسیت روی این دو رشته برداشته شود چرا که واقعاً این حساسیت‌ها و سخت‌گیری‌ها بی‌مورد است. سالن‌های این رشته‌ها مجوز اماکن و سازمان تربیت بدنی را دارند و فتوای مراجع هم گویا، روان و سلیس است بنابراین دیگر جایی برای شک و شبهه باقی نمی‌ماند.
در مسابقات آلمان و فرانسه حضور داشتم
سال 93 درمسابقات اشتوتگارت آلمان و پاریس فرانسه شرکت کردم. این مسابقه‌ها با حضور باشگاه‌های مختلف در آلمان و فرانسه برگزار شد و در کنار حضور در مسابقات، در تمرینات مشترک هم شرکت داشتم.
بیلیارد اگر قمار باشد حرام است
حضرت آقا فرمودند اگر از ماهواره هم استفاده درست شود حرام نیست اما اگر نیت فاسد برای آن باشد، مطمئناً حرام تلقی می‌شود. بولینگ و بیلیارد هم همین است. مراجع می‌فرماید ببینید عرف چه می‌گوید. این رشته یک بازی سرگرمی، فکری و خانوادگی است و وقتی با این دیدگاه به آن نگاه شود حرام نیست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 562075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =