با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از سامانه اندازه گیری و پایش شاخص های کیفی لایه سه شبکه داخلی شرکت ارتباطات زیرساخت رونمایی شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازمركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، در اين مراسم كه رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نيز حضور داشت، مهندس جهرمي با بيان اين كه اين سامانه به منظور اجرايي كردن مصوبه222 كميسيون تنظيم مقررات و پياده سازي سامانه مديريتSLA و انتشار شاخص هاي كيفي ابر لايه سه (شبكه IP) رونمايي مي شود گفت: مزيت انتشار اطلاعات كيفي شبكه ارتباطات زيرساخت به عنوان شبكه مادر مخابراتي داراي ابعاد مختلفي است كه مهم ترين آن شفافيت نسبت به وضعيت سرويس‌هاي ارتباطي كشور است.


وي با اشاره به اين كه زنجيره‌اي از ارتباطات بين لايه دسترسي، لايه توزيع و زيرساخت هست، ادامه داد: تا كنون به محض ايجاد اختلال مشكل بر عهده زيرساخت يا شبكه انتقال درون شهري گذاشته مي شد كه جهت شفاف سازي زنجيره خدمات ميم به ميم (مشترك تا مشترك و مشترك تا محتوا) به نحوي كه مشترك نقطه اشكال را متوجه شود، در عمل به تكليف سازمان تنظيم مقررات به منظور ارايه شفاف اطلاعات وزارت از خودش شروع كرد و اميدواريم در ساير سرويس‌دهندگان هم اين اتفاق بيفتد.


مهندس جهرمي اظهار داشت: به وسيله اين سامانه به صورت شفاف روند كار ما و حتي رفع اشكالات را در شبكه مي‌توان عملا ديد.
وي از ارايه دسترسي به كليه سرويس‌گيرندگان از زيرساخت اشاره و خاطر نشان كرد: بر مبناي اين سامانه دسترسي داده مي شود كه شاخص كيفي سرويس را ملاحظه كنند و در ابتداي هر ماه هم گزارش نحوه ارايه خدمت را منتشر كرده و ليست جرايم بر مبناي آن ارايه مي كنيم تا عدم كيفيت هزينه بر‌ بشود و رقابت سالم براي بهبود كيفيت هم شكل بگيرد.


معاون وزير ارتباطات با تاكيد بر اين كه هم به عنوان كابر شبكه بهبود كيفيت را متوجه هستيم ابراز اميدواري كرد اين اتفاق با ايجاد رقابت مثبت و شفاف سازي با سرعت بيشتر بيفتد و نظارت عمومي مردم به بهبود ارتباطات كشور كمك كند.
مهندس جهرمي همچنين با تبريك روز خبرنگار به اصحاب رسانه گفت: بازخورد جامعه رسانه اي بزرگ ترين كمك به مديران است تا با تحقيق نسبت به مسايل مطرح شده، به حل آن و دستيابي به هدف جامعه ارتباطي كشور گام بردارند.

دكتر عميديان رييس سازمان تنظيم مقررات نيز، در سخناني گفت: مصوبه 222 به منظور تعيين چارچوب و شاحص‌هاي استاندارد كيفيت خدمات در بخش ارتباطات داده در حوزه شبكه تصويب و طبق آن ضوابط و چارچوب موافقتنامه هاي سطح خدمت در داخل شبكه زيرساخت كشور براي ارايه خدمات مبتني بر IP تعيين شد.

وي با بيان تعيين حدود شاخص‌ هاي ميزان تاخير در سرويس، گمشدگي بسته ها، نوسانات تاخير و مدت زمان رفع خرابي بر مبناي سقف مورد نظر اعلام كرد: عدم رعايت اين شاخص‌ها مشمول جريمه مي شود.

عميديان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستاي اجراي مصوبه افزود: با اين سامانه سرويس اينترنتي با شرايط قرارداد بايد ارايه شود و جلوي كم فروشي گرفته مي شود.

وي تاكيد كرد: براي كل زنجيره اجراي مصوبه را پيگيري خواهيم كرد و همانند زيرساخت ساير اپراتورها هم بايد دسترسي را به سازمان دهند تا انتها به انتهاي سرويس را آنلاين نظارت كند.

عميديان تصريح كرد: اختلال در هر پارامتر كه باعث عدم دسترسي يا كاهش كيفيت خدمت شود مشمول جريمه است و كوتاهي هركدام از اپراتورها در قالب چارچوب تنظيم شده جريمه در پي دارد.

وي از طراحي سامانه يكپارچه هوشمند براي اندازه گيري كيفيت در تمام لايه زيرساخت، دسترسي و توزيع خبر داد و گفت: در يك سال گذشته با كمك مشاور سامانه يكپارچه هوشمند طراحي و امروز در مرحله انتخاب پيمانكار است و مي تواند به عنوان الگويي در ساير لايه‌ها اعمال و امكان ارايه اطلاعات را روزانه از طريق داشبورد مديريتي در اختيار همه علاقه مندان مي دهد.

وي تصريح كرد: سامانه يكپارچه هوشمند بر اساس استاندارد ITU و مصوبات كميسيون تنظيم مقررات در تمام لايه‌ها تامين، توزيع و انتقال و به منظور بررسي كيفيت در كل شبكه در اختيار استفاده كنندگان قرار مي‌گيرد.

عميديان ادامه داد: با اجراي طرح سهم هر لايه از شبكه در ميزان موافقتنامه سطح خدمت به تفكيك تامين كنندگان مشخص و مشكلات در گلوگاه هايي كه در زنجيره تامين خواهد بود با نظارت بر اين زنجيره مشخص و سهم هر يك قابل احصا مي‌شود.

وي با تاكيد بر نظارت آنلاين سازمان افزود: با روند فعلي در بحث نظارت بتوان كيفيت خدمات را در سراسر كشور براي استفاده كنندگان نهايي روز به روز افزايش داد.

وي خاطر نشان كرد: از زمان آغاز به كار اين شبكه در زيرساخت به محض ارايه به اپراتورها آنها موظف هستند، مشابه آنچه مي گيرند به كاربران با همان كيفيت را ارايه دهند.

عميديان در عين حال گفت: با توجه به اين كه اپراتورهاي ديگر هم بايد در سامانه خود توان نظارتي را به كاربر نهايي از نظر كيفيت و سرعت بدهند، اپراتورهايي كه اين قابليت را ندارند بايد در اسرع وقت در سامانه خود اين موضوع را ارايه دهند.

5656

 

کد خبر 562078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =