۰ نفر
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۵

ایرنا نوشت: یکی از کارکنان قدیمی پلیس فدرال آمریکا روز دوشنبه اعتراف کرد که جاسوس دولت چین بوده و اطلاعات حساسی در مورد دولت آمریکا در اختیار یک مقام چینی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، 'کن شان چون' 46 ساله که به عنوان تکنسین الکترونیک در یک دفتر میدانی اف.بی.آی در نیویورک کار می کرد، حدود دو دهه اجازه دسترسی به اطلاعات فوق سری را داشت.

'چون' که در ماه مارس دستگیر شد، در «گوآنگ دونگ» چین به دنیا آمده و در سال 1986 به عنوان شهروند آمریکا پذیرفته شده است.
او روز دوشنبه در یک دادگاه فدرال منهتن پذیرفت که اطلاعات حساسی به یک مقام دولتی چین داده است.
دادستانان ادعا می کنند که وی از نقاط و اسناد حساس مربوط به فناوری های نظارت و شناسایی اف.بی.آی عکس گرفته و با جزئیات کامل آن را از طریق کاربری شخصی خود در اختیار این مقام چینی قرار داده است؛ هویت و الگوهای مسافرتی یک مامور ویژه اف.بی.آی نیز به همراه اسناد فرستاده شده است.

وی در دادگاه گفت: در فاصله سال های 2011 تا 2016 به مناسبت های مختلف من در آمریکا تحت هدایت این مقام چینی عمل کردم و در آن زمان می دانستم که این یک عمل اشتباه است و اکنون به خاطر هر آنچه که انجام دادم متاسفم.
به گفته دادستانان، مقام چینی مورد اشاره همچنین به ساختار داخلی اف.بی.آی علاقه مند بوده و 'کن شان چون' یک جدول کار سازمانی اف.بی.آی را با حذف اسامی موجود برای او ارسال کرده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 562757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =