۰ نفر
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲

اقتصاد نیوز نوشت:بانک مرکزی استرالیا با کاهش 0.25 درصدی نرخ بهره،‌ این نرخ را به 1.5 درصد رساند. این دومین باری است که بانک مرکزی به منظور دفاع از اقتصاد و مهار تقویت زیاد واحد پولی،‌ دست به کاهش نرخ بهره می‌زند.

پس از اقدام بانک مرکزی استرالیا مبنی بر کاهش نرخ بهره، دلار محلی با افت اولیه مواجه شد. اما پس از اینکه سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردند که بانک‌های مرکزی دیگر نیز سیاست‌های تسهیلی را اعمال خواهند کرد، این واحد پولی با رشد مواجه شد.


شین الیور، اقتصاددان ارشد شرکت سرمایه‌گذاری AMP اعلام کرد: «‌بانک خزانه‌داری استرالیا ماموریت دارد تا از نرخ تورم نزدیک به صفر که در بسیاری از کشورها وجود دارد اجتناب کند.»

در معاملات امروز هر دلار استرالیا معادل 0.7486 دلار آمریکا ارزش داشت. 

گلن استیونس، رئیس بانک‌ مرکزی استرالیا که ماه آینده پس از یک دهه ریاست بر بانک مرکزی بازنشسته خواهد شد، شخصیتی کم‌حرف در خصوص چشم‌انداز سیاست پولی استرالیا بوده است.

هیئت رئیسه بانک مرکزی به دنبال رشد پایدار اقتصاد هستند و در نظر دارند تا تورم را در طول زمان به هدف بانک مرکزی برگردانند، به همین منظور در این نشست به دنبال  استفاده از سیاست‌های مالی تسهیلی بودند. با این وجود، تورم برای مدت زیادی همچنان پایین باقی خواهد ماند.

آمار منتشر شده در هفته گذشته نشان داد که تورم قیمت مصرف‌کننده در سه ماه منتهی به ژوئن به پایین‌ترین سطح 17 سال اخیر خود رسیده است. 

 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 563007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =