رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: باید کارگروه و یا ستاد نجات زاینده‌رود به صورت ملی برای احیای رودخانه تشکیل شود تا با تخصیص بودجه احیای آن از سراب تا پایاب اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمیدرضا قلمکاری در نشست نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با فعالان اقتصادی استان اصفهان که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: بیش از ۱۱۲ میلیارد متر مکعب به سفره‌های آب زیرزمینی بدهکار هستیم و بدین شکل کشور در تنش آبی شدید قرار گرفته است.

وی به اشاره به اینکه مجموعه اقدامات حوضه آبریز زاینده‌رود به صورت ناقص انجام شده است، افزود: اجرایی کردن مصوبات ۹ ماده‌ای شورای عالی آب همچون مسکنی موقت است و توان رفع تمامی مشکلات زاینده‌رود را ندارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه احیای حوضه زاینده‌رود باید مبتنی بر یک روش علمی و صحیح باشد، تاکید کرد: برای رسیدن به این امر می‌توانیم از کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه الگوبرداری کنیم.

وی ادامه داد: بر این اساس لازم است کارگروه و یا ستاد نجات زاینده‌رود به صورت ملی برای احیای این رودخانه تشکیل شود تا با تخصیص بودجه ملی احیای این رودخانه از سراب تا پایاب در دستور کار قرار گیرد.

قلمکاری گفت: همچنین تشکیل این کارگروه کمک می‌کند تا هم مصوبات ۹ ماده‌ای شورای عالی آب اجرایی شود و نیز مدیریت حوضه آبریز زاینده‌رود به شکل تلفیقی و با اتحاد استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و یزد انجام شود.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی رئیس مجمع نمایندگان اصفهان اظهار داشت: مسئله آب و رکود حاکم بر بخش صنعت از مهم‌ترین مشکلات استان اصفهان است که نیازمند توجه جدی مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس است.

قاچاق کالا، صنعت اصفهان را مورد تهدید جدی قرار داده است

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا که بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است باید مورد توجه جدی مسئولان باشد، افزود: قاچاق کالا صنعت استان اصفهان را مورد تهدید جدی قرار داده است به نحوی که تولیدکنندگان کفش، سنگ و فولاد که زمانی صاحب نام و نشان در کشور بودند دچار مشکلات جدی شده و بسیاری نیز از حرفه خود دست کشیدند.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان با بیان اینکه اکنون تنها ۳۰ درصد از ظرفیت صنعت استان اصفهان در حال فعالیت است، بیان داشت: لازم است با حمایت دولت و مسئولان از بخش خصوصی در حقیقت از آسیب رسیدن به استان های دیگر کشور نیز جلوگیری شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 563289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =