ایرنا نوشت: ولادیمیر پوتین و حسن روحانی روسای جمهوری روسیه و ایران در دیدار امروز (دوشنبه) خود در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان بر لزوم تلاش هر چه بیشتر دو کشور برای شتاب بخشی بیشتر برای توسعه فراگیر همکاری ها تاکید کردند.

در این دیدار که عصر امروز (دوشنبه) انجام گرفت، رییس جمهوری روسیه با خاطره انگیز خواندن سفر پاییز سال گذشته خود به تهران و مذاکره با مقام معظم رهبری و رییس جمهوری، اظهار کرد: از آن سفر تاکنون اقدام های بسیار خوبی برای توسعه روابط دوجانبه برداشته شده و روابط همچنان رو به تحکیم خواهد بود.

پایگاه خبری کاخ کرملین به نقل از سخنان پوتین نوشت: همکاری های ایران و روسیه به مشارکت راهبردی همه جانبه تبدیل شده شده است که به روابط اقتصادی و سیاسی هم مربوط می شود.

وی ادامه داد: اکنون رو ابط تهران و مسکو در تمامی عرصه ها گسترش یافته و آینده بسیار روشنی دارد.
حسن روحانی در این دیدار با ارزشمند خواندن فرصت فراهم شده برای مذاکرات سران دو کشور گفت که حضور رییس جمهوری روسیه در ایران که سال گذشته انجام شد و مذاکرات صورت گرفته دستاوردهای زیادی داشته است.

به گزارش رسانه روسی، رییس جمهوری ایران همچنین با ارزشمند خواندن همکاری مسکو در روند مذاکرات هسته ای تهران و 1+5 منجر به برجام نقش رییس جمهوری روسیه در این مذاکرات و حصول توافق را قابل توجه خواند.

روحانی همچنین با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مبادلات بازرگانی بین دو کشور گفت: اکنون فرصت بسیار خوبی فراهم شده تا سران ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در مذاکرات امروز زمینه های تحکیم روابط سه جانبه را بررسی و همچنین برای افزایش ثبات در منطقه برنامه ریزی کنند.

پوتین پیش از آغاز مذاکرات با همتای ایرانی خود نیز گفت: ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان با استفاده از توانمندی های خود می توانند طرح های مختلف دوجانبه، سه جانبه و منطقه ای را اجرا کنند و زمینه های اجرای همکاری های اقتصادی در حوزه انرژی، حمل و نقل و همچنین دریای خزر را دارند.

وی اظهار کرد: نشست باکو برای افزایش همکاری های سه کشور بسیار مهم است و دستاوردهای خوبی خواهد داشت که زمینه ساز نتایج خوبی برای منطقه است.
پوتین گفت: مسکو، تهران و باکو می توانند در مورد موضوع های مختلف مانند اقتصادی، بازرگانی و حمل و نقل گفت وگو و همکاری کنند و از منافع چند سویه آن بهره ببرند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 565253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =