دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ایلام گفت: این استان از نظر شیوع عرضه و مصرف مواد مخدر بیست و سومین استان کشور است.

رضا صادقیان روز سه شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نرخ شیوع بر اساس شیوه نامه اعتیاد که توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در سال 90 انجام شد در کشور 2/65 درصد است که این مقدار در ایلام 1/7 درصد بود که این آمار از نظر میزان آلودگی به مواد مخدر ایلام را در رتبه 23 کشور قرار داده است.
وی افزود: ایلام در مقایسه با سایر استان های کشور در زمینه میزان عرضه و مصرف مواد مخدر شرایط مناسب تری دارد که بخش قابل توجهی از این مساله به فرهنگ مردم و مضموم بودن استفاده از مواد مخدر بر می گردد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ایلام به فعالیت های این ستاد در استان اشاره کرد و یادآور شد: پارسال یک میلیارد و 750 میلیون ریال به منظور اجرای 9 طرح اشتغالزایی برای بهبود یافتگان از بلای اعتیاد در استان اجرا و منجر به اشتغال 39 نفر شده است.
صادقیان تاکید کرد: طرح های اشتغالزایی ایجاد شده در زمینه های خیاطی، نجاری و تولید ام دی اف، بلوک زنی، قالب بافی، مکانیکی و پرورش مرغ گوشتی، جوشکاری، راه اندازی صنایع دستی، خدماتی و مشاغل خانگی بوده است.
وی با بیان اینکه اعتبار خاصی امسال به منظور اجرای طرح های اشتغالزایی در میان جامعه هدف این استان تاکنون ابلاغ نشده است، گفت: ایجاد اشتغال برای مبتلایان به مواد مخدر در جلوگیری از بازگشت آنها به دامن این بلای خانمانسوز تعیین کننده است و می تواند آنان را دوباره به اجتماع باز گرداند.
بر اساس آمارهای غیر رسمی بیش از 12 هزار نفر در استان ایلام مواد مخدر مصرف می کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 565546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =