تسنیم نوشت: رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اردوغان گفت که ترکیه برای بهبود روابط با روسیه ابزار تمایل کرده و تحریم‌ها علیه آنکارا به تدریج برداشته خواهد شد و اختلافات با ترکیه درباره بحران سوریه قابل حل است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الجزیره، "ولادمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اردوغان گفت که ترکیه برای بهبود روابط با روسیه ابزار تمایل کرده است.

وی افزود: دولت روسیه درصدد افزایش همکاری اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور است و درباره پروژه‌های انرژی و از سر گرفته شدن سفرهای سیاحتی میان روسیه و ترکیه گفت‌وگو خواهیم کرد و تحریم‌ها علیه ترکیه به تدریج برداشته خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: با یکدیگر درباره آزادسازی محدودیت‌ها علیه شرکت‌های ترکیه‌ای صحبت کردیم و بعد از این کنفرانس خبری درباره تمامی نکته‌های باقی مانده درباره راه حل سوریه گفت‌وگو خواهیم کرد.

ولادمیر پوتین در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی گفت: دیدگاه روسیه و ترکیه درباره بحران سوریه با یکدیگر تطابق ندارد.

پوتین گفت: چند ماه پیش آمریکا از ما درخواست کرد که به نقش میانجی با ایران بپردازیم تا چند شهروند آمریکایی که در زندان‌های سوریه هستند آزاد گردند که ما این اقدام را بدون هیچ چشم داشتی انجام دادیم.

رجب طیب اردوغان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک گفت: خواستار توسعه روابط میان روسیه و ترکیه و ادامه آن در بالاترین سطوح هستیم.

وی تاکید کرد: باید پروازهای هوایی میان دو کشور از سرگرفته شود و تمامی تحریم‌ها علیه بخش‌های اقتصادی ترکیه لغو گردد.

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: همکاری‌ها در دو بخش دفاعی و صنعتی و ساخت نیروگاه هسته‌ای را گسترش خواهیم داد.

اردوغان گفت: کودتایی به رهبری "فتح الله گولن" انجام گردید و با همکاری دوستانمان به مبارزه با آن ادامه خواهیم داد.

وی افزود: روابط ترکیه و روسیه با توجه به اراده سیاسی و حمایت افکار عمومی به موقعیتی که الان وجود دارد رسیده است و پروژه گاز با روسیه را برای تامین رسیدن گاز به اروپا ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: معتقدیم که روابط ترکیه و رسیوه هم اکنون بیش از هر زمان دیگری پایدار است.

اردوغان تاکید کرد: بر عادی سازی روابط میان ترکیه و روسیه مصمم هستیم و باید از توانایی روسیه و ترکیه برای بازیابی استقرار همه منطقه استفاده کنیم.

وی گفت که حجم مبادلات تجاری ترکیه و روسیه به 35 میلیارد دلار رسیده و تلاش داریم آن را به 100 میلیارد دلار برسانیم.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 565631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =