۰ نفر
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳
 کاروان جاده ولایت وارد طبس شد

ایرنا نوشت: اعضای 28 نفری کاروان جاده ولایت که مسیر تاریخی دو هزار کیلو متری ورود امام رضا(ع) به ایران تا مشهد مقدس را طی می کنند روز سه شنبه وارد طبس شدند و مورد استبقال مردم این شهر قرار گرفتند.

سرپرست کاروان جاده ولایت، گفت: خداوند توفیق داد هفتمین جشنواره فرهنگی، ورزشی رضوی، جاده ولایت به صورت دوی امدادی استقامتی را برگزار کنیم.

امیر زارعی افزود: حرکت کاروان در هشتم مرداد ماه از شلمچه که دروازه ورود امام رضا(ع) به ایران بود آغاز شده است و تا مشهد مقدس ادامه دارد.

وی ادامه داد: اعضای این کاروان تاکنون هزار و 400 کیلومتر مسیر را طی و از استان های خوزستان، کهکیلویه و بویر احمد، فارس و یزد عبور کرده اند و هم اکنون وارد طبس نخستین شهر مسیر در خراسان جنوبی شدند.

به گزارش ایرنا، سرپرست کاروان جاده ولایت در ادامه گفت: اعضای این کاروان شامل 28 ورزشکار هستند و قشرهای مختلفی از جمله جانباز، کسبه، دانشجو، ارتشی و کارمند این کاروان را همراهی می کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که کاروان جاده ولایت در شب ولادت امام رضا(ع) در مشهد مقدس باشد و 23 مرداد ماه در حرم رضوی ان شاءالله نائب الزیاره همه کسانی که التماس دعا گفتند؛ خواهیم بود.

زارعی با بیان این که شعار این کاروان «فرهنگ رضوی، توسعه علوی» است اضافه کرد: امسال اولین سالی بوده که به یاد شهدای حرم ورزشکار این جشنواره را مزین کردیم و امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه این شهیدان عزیز باشیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا که اعضای کاروان از کدام استانها هستند گفت: در سال های گذشته بر اساس هماهنگی هایی که با استان هایی که در مسیر حرکت کاروان بودند از ورزشکاران همان استان تا انتهای حوزه استحفاظی همان استان استفاده می شد.

زراعی افزود: امسال با هماهنگی که انجام شده است و با اشتیاق و علاقه ای که ورزشکاران دارند از استان های خوزستان، فارس، یزد و خراسان جنوبی ورزشکارانی در کاروان حضور دارند که تا انتهای مسیر کاروان را همراهی خواهند کرد.

وی ابراز امیدواری کرد این رویداد فرهنگی، ورزشی طی سال های آتی به صورت بین المللی برگزار شود و مسیر کاروان از عراق تا مشهد مقدس افزایش یابد.

وی گفت: در سال 89 متولی این کار اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بود اما با توجه به این که سال به سال کار گستردگی بیشتری پیدا کرده است، سعی کردیم از ارگان های دیگر نیز کمک بگیریم.

وی ادامه داد: در کاروان امسال از شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی، وزارت ورزش و جوانان، ستاد بین المللی امام رضا(ع) کمک گرفته ایم.

به گفته وی فرهنگ رضوی و زنده نگه داشتن مسیر امام رضا(ع) برای نسل های آینده بسیار مفید خواهد بود.

وی در خصوص جوان ترین و مسن ترین افراد کاروان نیز گفت: مسن ترین فرد کاروان که فردی واقعا ورزشکار است، آقای خاکسار با 84 سن از استان فارس و جوانترین فرد نیز آقای حسین زاده از همان استان با 19 سال هستند که در جمع کاروانیان حضور دارند.

خراسان جنوبی در روزهای 19 تا 21 مرداد در شهرهای طبس و عشق آباد ،میزبان کاروان ورزشی جاده ولایت است.

از شهرستان طبس علیرضا علی نیا و مرتضی حلوانیان این کاروان را تا حرم امام رضا(ع) در مشهد مقدس همراهی خواهند کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 565827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =