ایسنا نوشت: مسئولان امنیتی رژیم آل خلیفه 10 روحانی شیعه را به دلیل مخالفتشان با اقدامات سرکوبگرانه دولت بحرین علیه شخصیت‌های برجسته دینی بازداشت کردند.

به گزارش سایت مرآة البحرین، دادستانی کل بحرین "محمد جواد الشهابی"، "فاضل الزاکی،" "علی الهملی" و "حبیب الدرازی" را برای 15 روز به دلیل مخالفتشان با اقدامات ظالمانه آل خلیفه در حق آیت الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین بازداشت کردند.

وزارت کشور بحرین همچنین "محمد الغریفی"، "منیر المعتوق"، "عزیز الخضران"، "عماد الشعله"، "حسین المحروس" و "یاسین الموسوی" را بازداشت کرد تا امروز (چهارشنبه) در مقابل دادستانی قرار بگیرند.

از زمان سلب تابعیت عیسی قاسم رژیم آل خلیفه روحانیون و مخالفان زیادی را بازداشت کرده است.

در حالی که 50 روز از تحصن روحانیون و مردم منطقه الدراز در مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم می‌گذرد، رژیم آل خلیفه همچنان به محاصره این منطقه، بازداشت و حمله به تحصن کنندگان ادامه می‌دهد.

تحصن کنندگان همچنان بر توقف هدف قرار دادن شیعیان تأکید دارند.

به گفته منابع رژیم آل خلیفه 149 تن از شخصیت‌ها و علمای دین را در طول این 50 روز برای بازجویی فراخوانده است. از جمله مهم‌ترین این شخصیت‌ها خلیل المرزوق، معاون سیاسی دبیر کل الوفاق بحرین، بزرگترین جمعیت شیعه مخالف، جمیل الکاظم، رئیس شورای الوفاق، محمد صنقور، امام جمعه الدراز و چند شخصیت دیگر هستند.

مقامات رژیم آل خلیفه به دنبال تحصن در منطقه الدراز 72 تن را بازداشت کردند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 565890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =