به گزارش خبرآنلاین، "محسن لطیفی" در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش رسانه در آگاه سازی جامعه گفت: نقش رسانه ها در مسائل بسیار مهمی چون دریاچه ارومیه، اقتصاد مقاومتی، تبریز 2018 و مسائل مهم جامعه بسیار پررنگ بوده و لازم است رسانه ملی و دیگر رسانه ها و مطبوعات استان همگرایی داشته باشند.
وی با بیان اینکه رسانه پل واسط بین مردم و مسئولان است، گفت: ما رسانه ها باید بدون حاشیه برای تحقق رسالت خطیر خود تلاش کنیم و با رعایت اخلاق حرفه ای مشکلات موجود را از زبان مردم به مسئولان برسانیم.
لطیفی تاکید کرد: ضروری است راهبرد رسانه ای استان با همفکری رسانه ها به سندی راهبردی تبدیل شود تا بتوانیم صادقانه برای رفع مشکلات تلاش کنیم.
مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی لازمه تحقق این امر را تعامل بیشتر رسانه های استان دانست و گفت: لازم است ما بیشتر دور هم بنشینیم و حرف بزنیم و حتی اگر لازم باشد آقای استاندار و مدیرکل ارشاد را هم به نشست هم اندیشی مان دعوت کنیم.
معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: رسانه ملی آماده است با همفکری دیگر اصحاب رسانه نسبت به موضوعات و سوژه های خبری که قابلیت پرداخت دارند، بپردازد.
مهدی صادقی موحد اظهار کرد: در سه حوزه اقتصاد مقاومتی، تبریز 2018 و دریاچه ارومیه بیش از موضوع های دیگر برنامه ریزی صورت گرفته و تا کنون 90 سوژه در موضوع اقتصاد مقاومتی به خصوص اقتصاد پیشران مصوب شده و 30 گزارش خبری نیز تولید و پخش شده است .
وی افزود: گفتمان سازی و مسئولان را متوجه ظرفیت ها و مزیت های استان کردن از سیاست های خبری ماست و در این میان پرداخت به اقتصاد دانش بنیان از اولویت های معاونت اخبار است.
مدیران مسئول و خبرنگاران رسانه های آذربایجان نیز در ارائه نکته نظرهای خود به به همسویی و همگرایی بین رسانه های مختلف استان تاکید کرده و خواستار توجه بیشتر رسانه ملی به مسائل روز و مورد توجه مردم استان شدند.
همچنین غفلت رسانه ملی از مشکلات بخش صنعت به ویژه صنایع مادر صنعتی استان مورد انتقاد قرار گرفت و بر لزوم توجه بیشتر رسانه های استان به این بخش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید شد.
46
نظر شما