۰ نفر
۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

ایرنا نوشت: سرهنگ سهیل حسن معروف به پلنگ ٬یکی از فرماندهان دلاور ارتش سوریه است که نامش ترسی عجیب در دل تروریست ها انداخته است.

سهیل حسن فرمانده میدانی ارتش سوریه در سال 1970 میلادی در منطقه جبله در حومه لاذقیه به دنیا آمد.

وی در سال 1991 از دانشکده نیروی هوایی فارغ التحصیل شد و از نخبگان این دانشکده بود و هم اکنون با درجه سرهنگی ٬در ارتش سوریه مشغول خدمت ویکی از دلاورترین فرماندهان میدانی ارتش سوریه است.
سرهنگ سهیل حسن پس از موفقیت ها و پیروزی های خود در مقابله با گروه های تروریستی، شهرت گسترده ای پیدا کرد، تاکتیک های بی نظیر وی و نبردهای میدانی٬ او را از ابتدای بحران سوریه در سال 2011 از دیگر فرماندهان متمایز کرده است.
سوری ها ٬پلنگ ارتش سوریه را فرمانده پیروزی ها می دانند، او فرمانده عملیات بازپس گیری بسیاری از مناطق استان حلب است.
سهیل حسن مستقیما از فرمانده کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه یعنی بشار اسد دستور می گیرد و مدتی نیز فرمانده عملیات ویژه در اطلاعات نیروی هوایی بود.
بشار اسد رئیس جمهوری سوریه ٬اواسط ماه آگوست سال 2013 او را از استان ادلب به فرماندهی عملیات منطقه ساحل منصوب کرد و پس ازمدتی او را روانه حلب کرد.
مهمترین عملیات سهیل حسن:
عملیات 'ستاره سهیل' : این یکی از مهم ترین عملیات ارتش سوریه است که برای بازگشایی مسیر حلب به مرکز سوریه انجام شد.
هدف از انجام این عملیات، محاصره حلب و بستن مسیر تدارکاتی تروریست ها به داخل شهر و محاصره مناطق تحت تسلط گروه های تروریستی بود.
نبرد شمال حماه در سال 2012، نبرد آزادسازی میدان گازی شاعر از تصرف داعش، شکستن محاصره زندان مرکزی حلب، شکستن محاصره فرودگاه کویرس، نبردهای شمال سوریه و حلب، شکستن محاصره شهرهای نبل و الزهراء و بستن راه تدارکاتی تروریست ها از مسیر جاده کاستیلو و تسلط بر محله بنی زید حلب ٬نمونه هایی از شاهکارهای فرماندهی سرهنگ سهیل حسن به شمار می رود.
وی همچنین نقش مهمی در ناکام گذاشتن هجوم های چهارم، پنجم و ششم تروریست ها به دانشکده های نظامی جنوب غرب حلب در هفته گذشته ایفا کرد.
باتوجه به شهرت و کارآیی این فرمانده سوری، تاکنون شایعات مختلفی درباره کشته و زخمی شدن وی منتشر شده است و هربار عاملان این شایعات با ظهور دوباره وی در مکانی دیگر٬ ناکام مانده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 566515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ع ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
    17 15
    واقعاً خيلي شجاع و با تدبير است خداوند اين فرمانده را از گزند هر گونه آسيب حفظ نمايد
  • اميد ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
    17 13
    خدا حفظت كند.