باشگاه خبرنگاران نوشت: معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: این نگاه که منطقه 1 منطقه برخوردار و مرفه است باید از بین برود چرا که در این منطقه بافت های فرسوده و ناپایداری وجود دارد که اهمیت نوسازی آنها کمتر از مناطق کم برخوردار نیست.

عباس جدیدی در پایان ملاقات مردمی با اهالی منطقه 1 شهرداری تهران گفت: این نگاه که منطقه 1 به عنوان منبع درآمدی شهرداری مطرح است و یک منطقه برخوردار محسوب می شود باید از بین برود چه بسا بافت فرسوده این منطقه کم از مناطق دیگر ندارد .

وی با اشاره به موضوعات مهم و دارای اولویت این منطقه گفت: شناسنامه دار کردن باغات یکی از اولویت های شهر تهران است و من می خواهم بگویم در منطقه یک این مهم از اولویت بیشتری هم برخوردار است.

این عضو شورای شهر تهران افزود: منطقه یک از گذشته دارای باغات سرسبزی بود که به دلیل شرایط جغرافیایی که بر این منطقه حاکم بوده یک فضای تفرجگاهی مناسب برای شهروندان به شمار می رفته است.

جدیدی تصریح کرد : امروزه با توجه به رشد جمعیت و گسترش شهرنشینی در سالیان قبل لزوم شناسنامه دار کردن باغات این منطقه و حفظ فضای سبز بیش از پیش اهمیت دارد.

معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران همچنین گفت : این نگاه که منطقه 1 منطقه برخوردار و مرفه است نیز باید از بین برود چرا که در این منطقه بافت های فرسوده و ناپایداری وجود دارد که اهمیت نوسازی آنها کمتر از مناطق کم برخوردار نیست . از اینرو باید هر چه سریعتر شرایطی فراهم شود که این بافت ها نیز نوسازی شوند اما نباید از حفظ باغات و فضای سبز نیز غافل بو، به بیانی باید تعادلی در این زمینه به وجود بیاید .

جدیدی ادامه داد : در حال حاضر برخی نقاط منطقه از شرایط مطلوبی بهره مند هستند و برخی نقاط دارای محرومیت و باید تعادل میان این نقاط برقرار شود.

معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران همچنین بر حفظ و حراست از حربم شمال تهران تاکید کرد و خاطر نشان ساخت : حریم شمال تهران 210 کیلومتر وسعت دارد که با توجه به موقعیت مکانی این محدوده و وجود سود جویان باید تدابیری اندیشیده شود تا هر چه بیشتر این حرائم حفظ شوند. همچنین لزوم ممانعت از ساخت و ساز ها در ارتفاع بیش از 1800 یکی دیگر از اقدامات لازم در این منطقه است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 566902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    3 0
    هست آقا.هست. وقتی هوای خوب داره، فروشگاه ها و مرکز خریدهای عالی، شهرداری همه جوره به کوچه پس کوچه هاش میرسه، اجاره خونه هاش سر به فلک میزنه... هست آقا. منطقه یک تهران محله مرفه‌نشین‌ها هست.
  • علی IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    1 0
    بهتر است آقای جدیدی که بواسطه مردم بدون اطلاعات کافی در مورد شخصیت رفتاریشان رای اوردند بیشتر به اعمال و رفتار خود رسیدگی کنند تا نظرهای اینچنین کارناشناسانه بدهند.
  • میم IN ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    13 0
    میگن فلپس یه گونی مدال المپیک داره ولی هنوز عضو شورای شهر هیچ شهری نیست
  • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    5 1
    ایشان یادش رفته کدام محل بزرگ شده کوچه های یک متری جوب زباله پر وووو/راستی چرا قانونی نیست که فقط مهندسین شهر سازی و متخصصین حوزه شهرسازی وارد شورا بشوند چه لطمه هایی که از این حیث به شهرها وارد نشده است
  • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    5 0
    اخه ورزشکار کجا شورا کجا