باشگاه خبرنگاران نوشت: رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: بنده مخالف احداث برج باغ هستم، چرا که با این کار خط آسمان خط افق و اصول مبانی شهرسازی را زیر پا می‌گذاریم.

احمد دنیامالی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر تراکم فروشی در شهر تهران اظهار داشت: برخی می‌گویند که مدیریت شهری سال‌ها است که شهر را می‌فروشد، در حالی که ما سال‌هاست که با رکود ساخت و ساز در شهر تهران مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه امروزه مدیریت شهری متهم به تراکم فروشی در شهر است، افزود: در خصوص این موضوع باید بر اساس اسناد و مدارک صحبت کنیم، چراکه این موضوع صحت ندارد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: ‌وقتی در کلان شهر تهران ساخت‌ و ساز با مشکل رکود مواجه است تراکم فروشی معنایی ندارد، چرا که امروزه درآمدهای تعرفه‌های رسمی بر اساس طرح تفضیلی است.

دنیامالی ادامه داد:‌ زمانی تراکم فروشی در شهر انجام می‌شود که یک شهر به جای ساختمان 4طبقه یک ساختمان 11طبقه بسازد، به همین منظور عوارضی که یک فرد برای ساختمان 4طبقه پرداخت می‌کند، ربطی به تراکم فروشی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه رکود شدید ساخت‌ و ساز در شهر تهران باعث شده که سرمایه‌گذاران انگیزه‌ای برای ساخت‌ و ساز در شهر نداشته باشند، گفت: وقتی در این زمینه سرما‌یه‌گذار نداریم، چرا باید بگوییم تراکم فروشی‌ در حال انجام است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره اینکه شاید در گذشته اتفاقات زیادی رخ داده باشد، اما امروز یک فضایی به وجود آمد و همه می‌گویند که راندخواران در حال فروش شهر هستند، افزود:‌ باید بگویم که خیالتان راحت، چراکه هیچ خبری نیست و هیچ کس هم شهر را نمی‌فروشد.

دنیا مالی با بیان اینکه امروزه در بودجه مدیریت شهری با مشکلاتی روبه‌رو هستیم، گفت: درآمدهای امروزی مدیریت شهری کافی نیست و به سختی شهر را اداره می‌کنیم به همین دلیل چگونه می‌توانیم بپذیریم که با این اوضاع مدیریت شهری تراکم فروشی می‌کند.

وی یادآور شد: نمی‌دانم چرا عده‌ای درآمدهای حاصل از صدور پروانه‌های ساختمانی را به اسم تراکم فروشی تمام می‌کنند، در حالی که این موضوع ربطی به تراکم فروشی ندارد، همچنین اینها حقوق قانونی است که در زمان صدور پروانه شهرداری می‌تواند از افراد آن را مطالبه کند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر در شهرداری تهران به یک ساختمان 5طبقه مجوز ساخت 11طبقه داده شود، بدون تردید آن را تراکم فروشی اعلام می‌کنم و همچنین می‌گویم پول گرفته شده آن هم براساس قانون برای تراکم فروشی گرفته شده است.

دنیا مالی با اشاره به موضوع برج باغ در باغات افزود: بنده وعده‌ای از اعضای شورای شهر مخالف این موضوع هستیم چراکه اعتقاد دارم وقتی اجازه ساخت 30 درصد از یک باغ را بدهیم ضریب اشغال را کاهش اما در ارتفاع بالا می‌رویم و خط آسمان، خط افق ،اصول ومبانی شهرسازی را زیر پا می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه بحث بنده بیشتر در خصوص موضوعات شهرسازی است گفت:‌ عده‌ای از مردم قوانین را نمی‌دانند به همین دلیل زمانی در مکانی که همه ساختمان‌ها 4الی 5طبقه است یک ساختمان 11طبقه ببینند بدون تردید می‌گویند مدیریت شهری فاسد بوده ، در حالی که نمی‌دانند یک قانونی به اسم برج باغ وجود دارد که در مورد آن من و بسیاری از دوستان شورا با آن مخالف هستیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید نکات شهرسازی و معماری را رعایت کنیم، گفت:‌با این امر دیگر سوءتعبیر برای کسانی که می‌گویند تراکم فروشی در شهر انجام می‌شود به وجود نیاید.

دنیا مالی گفت:‌ باید کسی در خصوص موضوع توقف ساخت‌ و ساز و یا تراکم فروشی در شهر پاسخگو باشد، چرا که ما نمی‌دانیم کدام را باید باور کنیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 566927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    1 0
    چرا ايشان فكر مي كنند مردم نمي فهمند، شهر فروشي، تخريب باغات، فضاي سبز، احداث برج در كوچه هاي كم عرض و... اگر شهر فروشي نيست پس چه هست...واقعا جاي تاسف داد
  • بی نام A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    2 0
    چرا دروغ می گید پس این همه برج سازی در منطقه یک مینی سیتی چیه؟