بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است تا پایان امسال 1800 مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شود که تاکنون 1400 مگاوات آن مدار شده است.

وزیر نیرو گفت: بر اساس برنامه ابلاغ شده از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی در بخش آب و فاضلاب بنا بوده که وزارت نیرو 23 طرح را اجرا کند که امروز 22 طرح وارد فاز اجرایی شد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حمید چیت‌چیان" ظهر امروز (شنبه) در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت 14 شبکه یک سیما با اشاره به امضای قرارداد مشارکت بخش خصوصی در 22 طرح بزرگ و کوچک آب و فاضلاب کشور، اظهار داشت: امروز با حضور معاون اول رییس‌جمهور و استاندار تهران، 22 طرح بزرگ و کوچک در حوزه آب و فاضلاب کشور با بخش خصوصی امضا شد که براساس آن مقرر است 12 طرح آن دو ساله، 9 طرح یک ساله و یک طرح پنج ساله به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: انعقاد این قراردادها در راستای اجرای برنامه‌های مصوب اقتصاد مقاومتی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های ملی کشور به‌ویژه بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: گستره پروژه‌های مصوب در این قراردادها 14 استان کشور را دربر می‌گیرد.

چیت‌چیان گفت: دولت اهتمام ویژه‌ای برای تحقق برنامه مورد نظر در اقتصاد مقاومتی دارد و معاون اول رییس‌جمهور، شخصاً و به جد پیگیر برنامه‌های ابلاغ شده در این زمینه هستند.

وی تأکید کرد: براساس برنامه ابلاغ شده از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی بنا بوده که وزارت نیرو 23 طرح را در بخش آب و فاضلاب اجرا کند که براساس این قرارداد خوشبختانه قادر خواهیم بود 22 طرح را وارد فاز اجرایی کنیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: با وجود کمبود منابع وزارت نیرو، خوشبختانه این وزارتخانه تاکنون با انجام 17 طرح توانسته بیش از هر دستگاه اجرایی دیگر، به تحقق اهداف برنامه‌ریزی شده در اقتصاد مقاومتی بپردازد.

وی در پایان با اشاره به بخشی از برنامه‌های اجرا شده در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است تا پایان امسال 1800 مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شود که تاکنون 1400 مگاوات آن مدار شده است.

چیت‌چیان تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده که تا پایان برنامه پنجم میزان تلفات شبکه به زیر 10 درصد برسد که تاکنون با 10.7 درصد رسیده است. 

 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 566991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =