جشنواره لاله‌های تالاب باشکوه‌تر از گذشته

واپسین ساعات جمعه بیست و دوم مردادماه 1395 شاهد برگزاری اختتامیه دومین جشنواره لاله های تالاب بودیم که باوجود استقبال بی نظیر گیلانیان و ایرانیان و ازدحام قابل توجه جمعیت حاضر در جشنواره، با تلاش دست اندرکاران به نحو احسن وشایسته برگزارشد. شهرداری انزلی و شورای شهر این شهر برای نجات گل مرداب این جشنواره را باحمایت سازمانها و ارگان های دولتی و خصوصا بخش خصوصی برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهردار انزلی در اختتامیه دومین جشنواره لاله های تالابی رویکرد جشنواره گلدهی لاله های تالابی را زیست محیطی و اجتماعی دانست و اظهار کرد: با وجود دومین تجربه برگزاری این جشنواره ، در تلاش برای برگزاری درسطح ملی و بین المللی جشنواره گل دهی لاله های تالابی درسالهای آینده هستیم.
رضا پورشعبان افزود: جشنواره امسال با چهار رویکرد گردشگری ، صنایع دستی، زیست محیطی و ورزشی و در قالب ده کارگروه برگزار و برای اولین بار بیش از هشتاد غرفه نمایشگاهی دراین جشنواره برپا شد.
وی با اظهار تشکر از حضور همه هنرمندان محبوب کشور دراین جشنواره تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره فقط شاد کردن چند ساعته مردم دریک برنامه مفرح نبوده و همبستگی جمعی شهروندان و فعالان محیط زیست در حفاظت از تالاب و دریای خزر از اهداف اصلی آن است.
شهردار انزلی مشارکت مردم را ضامن توسعه پایدار شهری دانست و افزود: بالغ بر سیصد دختر و پسر اهل انزلی با بیش از سه ماه تلاش شبانه روزی جشنواره ای را رقم زدند که استقبال بی نظیر مردم بیانگر موفقیت این کار بزرگ جمعی است .
پورشعبان یادآور شد: در این جشنواره علاوه برغرفه های مختلف مرتبط با رویکردآن ، یک غرفه نیز درحمایت زندانیان، بیماران کلیوی و بهزیستی برپا شده است.
به گزارش خبرآنلاین ، در دورهء اول این جشنواره کمی و کاستی هایی وجود داشت که در دومین جشنواره این جشنواره بهتر برگزارشده بود.
و با گفتگوی میدانی که با برگزارکنندگان و همچنین مردم حاضر در جشنواره داشتیم همگی نظرشان این بو.د که جشنواره عالی برگزار شد.
و اگر هم نقصی بوده تنها به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت بوده و بس که آنهم با اختصاص فضای بسیار بزرگتر برطرف می شود، که برگزارکنندگان درحال مطالعه وبررسی امکانات موجود جهت برگزاری بهتر در سال آینده هستند.
در ادامه این مراسم فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا (ع) نیز با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد امام رضا (ع) گفت: منطقه چهارم نیروی دریایی در انزلی متبرک به نام امام رضا (ع) بوده و امیدواریم برکات این نام شامل حال مردم شهر شود.
دریادار دوم عرشه افشین رضایی حداد تالاب را گوهری گرانبها برای انزلی عنوان کرد و افزود: زیبایی های تالاب انزلی منحصر به فرد بوده وامیدواریم که با همت مسئولان و همدلی مردم، روزهای خوش و سرزندگی به این تالاب باز گردد.
در مراسم اختتامیه دومین جشنواره «گل دهی لاله های تالابی» به نیابت از امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دلیل گرامیداشت روز «دریای کاسپین» از دریادار رضایی حداد تقدیر به عمل آمد.
اختتامیه جشنواره دوم بااجرای رضا شفیعی جم و کنسرت علیرضا روزگار به پایان رسید.
مطلبی که برای شرکت کنندگان در اختتامیه جشنواره ماندگار خواهد شد . این است که رضا شفیعی جم بااجرای خاطره انگیزش و علیرضا روزگار باشرکت در جشنواره و حمایت از گل تالاب این شب را برای شرکت کنندگان به خاطره ای شیرین تبدیل کردند.
همچنین ۱۴ سیب به نیت ۱۴ معصوم (علیهم السلام) در این مراسم به فروش رسید و درآمدد حاصل از آن به بیماران کلیوی و سرطانی اهدا شد.
درپایان این مراسم از لوگوی جدید شهرداری انزلی و لوگوی واحد پژوهش شهرداری انزلی نیز رونمایی شد.
لازم به ذکراست ، دومین جشنواره «گل دهی لاله های تالابی» از ۱۲ مرداد ماه جاری و با افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان انزلی آغاز شد و شامگاه جمعه ۲۲ مرداد به کار خود پایان داد.

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 567405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =