دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: برگزاری نشست مجلس ملی یمن نشانگر درک عمیق رهبران سیاسی این کشور است.

به گزارش خبرآنلاین  هیئتی سیاسی از یمن با امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در تهران دیدار و گفتگو کردند.
امیر عبداللهیان در ابتدای این دیدار ضمن محکومیت مجدد تجاوزات عربستان علیه یمن تاکید کرد که یمن صرفاً راه حل سیاسی دارد. وی با تبریک تشکیل جلسه مجلس یمن در صنعا گفت: مجالس نماد دموکراسی در کشورها هستند و برگزاری نشست مجلس یمن این پیام روشن را به دنیا داد که رهبران سیاسی و مردم يمن در مسير سياسي از تماميت ارضي و وحدت ملي خود صيانت مي كنند.
امیر عبداللهیان افزود: برگزاری نشست مجلس یمن بعنوان نهاد مشروع و قانوني موجود ، می تواند کمک به سزایی به تقویت همکاری های رسمي و پارلمانی جهان با یمن نماید. مجلس شورای اسلامی نیز از توسعه روابط پارلمانی خود با مجلس يمن استقبال می کند.
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در ادامه این دیدار مقاومت مردم یمن را در برابر تجاوزات خارجی به این کشور تحسین برانگیز خواند و گفت: ملت یمن در 4 جبهه نظامی، اقتصادی، دیپلماتیک و تبلیغاتی از استقلال ،حاكميت ، تمامیت ارضی و وحدت ملی خود دفاع کردند.
امیر عبداللهیان در پایان این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران با دقت تحولات یمن را دنبال می کند و از هرگونه راه حل مبتنی بر گفتگوی سیاسی گروه های داخلی بدون دخالت خارجی حمایت می نماید.
رئیس هیئت عاليرتبه سياسي یمنی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران، از مواضع مثبت و انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران برای جل بحران یمن تشکر و قدردانی کرد.
وی افزود: یمن در طول 505 روز گذشته وارد یک جنگ نابرابر شده است و عربستان سعودی و سایر هم پیمانان غربی و منطقه ای او تمام توان نظامی و تسلیحاتی خود را علیه مردم یمن به کار گرفته اند.
ريس هيات يمن ضمن محکوم نمودن محاصره اقتصادی یمن و اقدامات ضد انسانی مانند کشتار افراد بی پناه از جمله زنان و کودکان گفت: در طول جنگ ، اقشار بی دفاع و زیرساخت های اقتصادی یمن از تجاوز عربستان و هم پیمانانش مصون نبوده اند و متجاوزان مانع از رسیدن خدمات پزشکی و کمک های مالی و اقتصادی به مردم شده اند.
وي هم چنین گفت: علیرغم تمام این حملات و اعمال تحریم های اقتصادی و اجتماعی مختلف ، جلسه مجلس نمایندگان ملت یمن تشکیل شده و مورد حمایت مردم است.
وی افزود: مجلس یمن از توسعه همکاری های خود با مجلس شورای اسلامی در سطوح مختلف استقبال می کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 567465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =