جیپسی کینگز یک برند است نه گروه/ پائول ریه‌س خود را وارث اصلی سلطان کولی‌ها معرفی کرد

پائول ریه‌س می‌گوید بعد از پدرش سرپرستی گروه لاست ریه‌س به او رسیده و در ادامه گروه جیپسی کینگز شکل گرفته است؛ گروهی که پس از مدتی تبدیل به یک سبک موسیقیایی و برند شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری اعضای گروه جیپسی کینگز عصر روز دوشنبه 24 مردادماه با حضور شاهرخ بحرالعلومی؛ یکی از اعضای برگزار کننده کنسرت این گروه، پائول ریه‌س (Paul Reyes)  خواننده گروه جیپسی کینگز و تونی اونجلستی (tony evangelisti) تهیه کننده ای که سابقه تهیه 35 سال آثار این گروه را دارد در رستوران تیفانی برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری، پائول ریه‌س با اشاره به تاریخچه شکل گیری گروه گفت: «پدرم با نام خوزه ریه‌س این گروه را با نام لاست ریه‌س که برگرفته از نام فامیلی بود انتخاب کرد، آن زمان هنوز جیپسی کینگزی وجود نداشت. تهیه کنندگی آثار بر عهده یک فرد مراکشی با نام چیکو بود و پس از اینکه پدرم دچار سرطان حنجره شد و از دنیا رفت، سرپرستی گروه به من که پسر بزرگ خانواده بودم رسید.»

او با تاکید بر این که در آن زمان برادرش، نیکول ریه‌س بسیار کوچک بود خاطرنشان کرد: «من بودم که موسیقی را به او آموزش داده و به اصطلاح برای اولین بار گیتار را به دستش دادم. دو خاندان بالی آردو و ریه‌س ها باهم میکس شدند تا این که گروهی با نام جیپسی کینگز در 1985 شکل گرفت. در حقیقت این اسم مخفف شده سلطان کولی ها که همان پدر ما باشد به زبان اسپانیایی بود. جیپسی کینگز فقط و فقط یک برند بوده و هست.»

پائول ریه س در ادامه تاکید کرد: «تمام کارهای ما از سال 1985 تا به امروز با برند جیپسی کینگز روی سی دی، صفحه و یا کاست ضبط شده و باز هم تاکید می کنم که این فقط یک مارک بوده است. از ترانه بامبله‌ئو اسم اعضای گروه روی کارها قرار گرفت و ترانه سرا به همراه خواننده هم روی محصول معرفی می شدند.»

او جیپسی کینگز را نه اسم گروه بلکه سبکی موسیقیایی دانست و گفت: «جیپسی کینگز به معنای پادشاه کولی است. جیپسی ریه‌س با جیپسی فامیلی تفاوتی ندارد و پادشاه پادشاهان کسی است که بنا را گذاشته که آن من بوده‌ام. اگر در ایران و در پوسترها، جیپسی ریه‌س زده می شد ایرانی ها پیش زمینه فکری درباره پیشینه آن نداشتند اما جیپسی کینگز را همه می شناختند و البته توضیح این مسائل دشوار است.»

این خواننده ادامه داد: «پدر من همیشه به جوانترها فرصت استعدادیابی می داد و من نیز در گروه سعی کردم همین روش را پی بگیرم. متاسفانه در ایران تاریخچه گروه از بعد از آهنگ آما میو به ثبت رسیده و هیچکس از گذشته مطلع نیست در حالی که تمامی حقوق همین آهنگ متعلق به من است. این قطعه در حقیقت ساخته کانوت ریه‌س است و آن زمان نیکولا به‌خاطر عشقی که به دختری با نام نادیا داشت این آهنگ را خواند. ما در گروه خواننده ثابت نداریم و همه با همکاری با یکدیگر قطعات را می خوانیم. بعد از مرگ پدر تمامی حقوق مادی و معنوی این گروه به من رسید. وقتی قرار باشد کاری بسازیم با همفکری یکدیگر ساخته و پرداخته می‌شود.

اعضای گروه جیبسی کینگز که در تهران کنسرت دادند

او درباره دلیل جدا شدنش از نیکول گفت: «من مانند پدرم اعتقاد به حضور جوان ترها و کشف استعدادهای آنان داشتم و به همین خاطر دنبال جوان های خانواده رفتم چون معتقد بودم باید نسل سوم در کنار نسل دوم برنامه اجرا کنند. اکنون پسرم یکی از نوازندگان گروه است.»

پائول ریه س در پایان تاکید کرد که در گروه جیپسی کینگز به غیر از آهنگ آمامیو همه با هم می خوانند و می نوازند و هیچ کس یک نفره برنامه اجرا نمی کند. ایرین مدیر روابط عمومی این گروه هم که از ابتدا با این گروه همراه بوده گفت: «سه اجرا در روز برای ما دشوار بود اما به دلیل این که اولین گروه خارجی محسوب می شدیم که در ایران امکان خوانندگی می یابد قبول کردیم و در این چند اجرا انرژی خوبی از مردم گرفتیم. بخاطر احترام به مردم ایران هم قطعه ای با نام «سلام و علیک» را اجرا کردیم.»

پائول ریه‌س به همراه گروهش شنبه و یک‌شنبه این هفته در تالار وحدت روی صحنه اجرا کردند.

57247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 567958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    4 2
    خیلی خوب بود عالی عالی عالی امیدوارم از این گروهها بازم تو ایران بیان