آفتاب نیوز نوشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صبح امروز در دیدار جمعی از آزادگان هشت سال دفاع مقدس، 26 مرداد را روزی جاودان در تقویم تاریخ معاصر ایران و همچنین لحظه ورود آزادگان به میهن را یکی از شیرین‌ترین روزهای عمر خویش خواند.

 و ی سرنوشت رژیم بعث عراق، حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آنان و همچنین سرنوشت منافقانی را که با جاسوسی و مزدوری، ستون پنجم عراق در جنگ علیه ایران بودند، عبرت‌آموز و مصادیقی روشن برای وعده‌های خداوندی در « إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم» دانست و گفت: در ادامه‌ی این آیه « و يُثَبِّت أَقدامَكُم» است که مصداق مناسبتی آن آزادگان عزیزی هستند که در سال‌های اسارت ثابت قدم ماندند و خداوند نیز مزد صبوری آنان را، علاوه بر شیرینی آزادی، جایگاهی قرار داد که در تاریخ ایران به دست آوردند و برای همیشه عزیز مردم شده‌اند.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس، در ادامه سخنان خویش، با ارائه تحلیلی تاریخی از مقاطع مختلف جنگ، به عوامل شروع، تداوم و پایان جنگ پرداخت و در خصوص بُعد مردمی دفاع مقدس، گفت: بدون تردید نقطه‌ی قوت جبهه‌ی ایرانی بُعد مردمی آن بود که علاوه بر حضور داوطلبانه همه‌ی اقشار جامعه در خطوط مقدم و پشتیبانی‌ها، اوج مردمی بودن دفاع مقدس را آنجایی شاهد بودیم که پدران و مادران در تشییع جنازه‌های فرزندان خود اشعاری حماسی در وداع با عزیزانشان و دعوت جوانان برای حضور در جبهه‌ها می‌خواندند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، به مقطع پذیرش قطعنامه و حواشی سیاسی قبل از آن در جامعه اشاره کرد و گفت: شاید آن روز انتظار عمومی این بود که بغداد را فتح و صدام را اسیر و محاکمه کنیم، اما دیدیم که بجای بغداد، دل مردم عراق فتح شد و به همراه صدام، منافقین و حامیان استبکاریش در بدترین شرایط قرار گرفتند به گونه‌ای که آمریکا با هزینه‌های فراوان مالی، نظامی و حتی جانی، تنها کاری که در عراق کرد، دشمن خونی شیعیان یعنی صدام و حزب بعث را سرنگون نمود.
وی خطاب به آزادگان عزیز، گفت: تاریخ شما را فراموش نمی‌کند و مطمئن باشید هر چه که زمان بگذرد، جایگاه شما در قلوب مردم عزیزتر خواهد شد.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در پاسخ به گلایه‌های یکی از آزادگان که «گویا صداوسیما تقویم ایران را فراموش کرده که 26 مرداد روز آزادگان است!»، گفت: شاید اولویت‌های رسانه‌ی ملی تغییر کرده باشد! اما مطمئن باشید اولویت مردم ایران و خانواده‌های شهدا همیشه شما بودید، هستید و خواهید بود.
1717
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 568312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    3 0
    والا این صداوسیما دیگه از شهید مطهری هم حرفی نمیزنه