کوهکن: باید مراقب بود برخی نامزدها با رفتارشان باعث مخدوش شدن کل انتخابات یک شهر نشوند

کوهکن در مخالف با استفساریه قانون انتخابات گفت: این نکته را بگویم که تفسیر ما از قانون عطف به ما سبق نمی‌شود و این را به خاطر کسانی بگویم که از این تفسیر،‌برداشت باندی و جناحی نکنند.

به گزارش خبرآنلاين؛كوهكن در مخالفت با استفساريه ماده 73 و تبصره 3 ماده 52 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر شما سرنوشت تخلفات يك نفر در حوزه چند نفري را به نتيجه كل انتخابات بسط بدهيد، اگر فردا در شهر تهران، مشهد و .. حوزه هايي كه از يك نماينده بيشتر كانديد دارند، افرادي سالم بودن انتخابات را زير سئوال بردند با اين تفسير كميسيون، هزينه به ساير داوطلبان كه سالم رفتار كردند تحميل ميشود. آن كانديداها هزينه كرده اند و شما اگر انتخابات را باطل ميكنيد به نحوي اين هزينه هدر مي‌رود.

وي افزود: در بخش دوم استفساريه كه شما آمديد و اصل انتخابات را تسري به كل داديد و اين خلاف قانون اساسي است و به شوراي نگهبان ايراد ميگيرند و به خاطر تخلف يك نفر، كل انتخابات باطل ميشود و علاوه بر بحث هزينه ها، به حيثيت ساير كانديداها نيز ضربه وارد مي‌شود.

او خطاب به نمايندگان موافق اين استفساريه گفت:اين نكته را بگويم كه تفسير ما عطف مابه سبق نميشود و اين را به خاطر كساني بگويم كه از اين تفسير،‌برداشت باندي و جناحي نكنند.

كوهكن تأكيد كرد: در مورد قسمت دوم محل تأمل است كه اين ميتواند باعث سوء استفاده برخي شود كه به نحوي آراء را مخدوش كنند و شوراي مجبور به ابطال كل شود. اين موضوع پس از تصويب كليات بايد بررسي شود.

لاريجاني رئيس مجلس در ادامه صحبت‎هاي كوهكن گفت: در مورد قسمت دوم  صحبت‌هاي شما، نكته درستي وجود دارد و بايد تأمل كنيم. اين ميتواند باعث سوء استفاده برخي شود كه به نحوي آراء را مخدوش كنند و شوراي مجبور به ابطال كل شود. اين موضوع پس از تصويب كليات بايد بررسي شود.

 

 

29217

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 568465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =