ایسنا نوشت:رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر این‌که «بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی قصد تصدی‌گری ندارد»، گفت: هدف بسیج تسهیل تولید و کمک به مردم در رونق بخشیدن به اقتصاد است.

سردار محمدرضا نقدی نقدی در جلسه هم‌اندیشی شورای اداری شهرستان مرودشت در استان فارس که با موضوع اقتصاد مقاومتی برگزار شد، ضمن تشریح فعالیت‌های بسیج سازندگی در کشور، گفت: افزایش 40 درصدی تولید برخی محصولات نشان دهندۀ عملکرد موفق بسیج سازندگی است.

وی با بیان این‌که «سالانه حداقل 5 میلیون تُن ضایعات کشاورزی در کشورمان وجود دارد»، گفت: این حجم از ضایعات به اندازه تولید محصولات کشاورزی یک کشور است، این یعنی بسیاری از کالاها در حالی که به بلوغ کامل نرسیده‌اند روانه بازار می‌شوند، راه‌حل کاهش این ضایعات ایجاد صنایع تبدیلی است.

وی با تاکید بر این‌که «تولید، ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است»، لزوم توجه مسئولان به صنایع تبدیلی کوچک روستایی را یادآور و متذکر شد: این صنایع، با سرمایه‌ای اندک راه‌اندازی می‌شود، نیازی به وام‌های چند میلیونی ندارند، هزینه‌های حمل و نقل و هزینه‌های سالیانه را کاهش می‌دهد و در نتیجه کالاهای تولید شده می‌توانند با سایر کالاهای مشابه در بازار رقابت کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر حمایت از محصولات بومی هر منطقه و بِرندسازی آن‌ها گفت: زمانی که واحدهای تولیدی مشابه در کنار هم باشند موفق‌تر هستند و در تلاطم‌های اقتصادی آسیب کمتری می‌بینند، یکی از عوامل موفقیت این واحدهای تولیدی مشابه در یک منطقه خاص آشنایی تمام تولیدکنندگان با فنون تولید محصول است، همچنین در چنین حالتی تبادل ابزار، فن و بازار به راحتی انجام می‌شود و مصرف کننده هم به آن کانون تولید انبوه مراجعه می‌کند.

وی خواستار تعیین و معرفی یک محصول منحصر به فرد در شهرستان مرودشت شد و افزود: این محصول باید قابلیت بِرندسازی را داشته باشد، در این صورت سازمان بسیج مستضعفین به‌صورت ویژه نسبت به آموزش، اختصاص تسهیلات، توسعه، تبلیغ و بازاریابی برای این محصول اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

۲۹۲۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 568677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =