۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۷

یکی از این انفجارها در نزدیکی دفتر مقتدی صدر در بغداد رخ داد

ناآرامی‌های فرقه‌ای در عراق آغاز شده‌است. درست در روزهایی که سیاستمداران بن‌بست در مذاکرات برای ائتلاف را کم و بیش تجربه می‌کنند ، تندروها و تروریست‌ها فرصت را غنیمت شمره و به تعمیق اختلاف میان شیعیان و اهل تسنن می‌پردازند . در شرایطی که نوری مالکی در هفته گذشته خبر از دستگیری و کشته شدن رهبران ارشد القاعده در عراق داده بود ، به نظر می‌رسد که تروریست‌ها وارد فاز انتقام‌گیری شده‌اند .

شش سال از حمله ایالات متحده به عراق می‌گذرد و اغاز موج جدیدی از ناآرامی‌های فرقه‌ای در این کشور می‌تواند برای سربازان امریکایی که بار و بنه خود را برای خروج از این کشور طبق ضرب الاجل زمانی مصوب بسته‌اند، مخرب باشد . به گزارش خبرگزاری فرانسه، در سلسله انفجارهای امروز در بغداد که در نزدیکی مراکز رفت و آمد شیعیان رخ داد، حداقل 50 تن جان خود را از دست داده‌اند . این در حالی‌ست که آمار زخمی‌ها نیز از مرز 100 نفر تجاوز می‌کند .

در بیانیه‌ای که وزارت کشور عراق در این زمینه صادر کرد،آمده است: دو خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه فقیرنشین شهرک صدر منفجر شدند که یکی از آنها نزدیک دفتر سیاسی مقتدی صدر، روحانی شیعه عراق بود و دیگری نزدیک یک بازار منفجر شد که بر اثر آن 39 تن کشته و 56 تن دیگر زخمی شدند. همزمان انفجار سه خودروی بمب‌گذاری شده دیگر در نزدیک مساجد بغداد و یک ماده منفجره دیگر در این منطقه به کشته شدن 11 تن و زخمی شدن 50 تن دیگر انجامید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 56893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =