برنزی ناب به ارزش طلا برای کیمیای ایران

کیمیا علیزاده توانست نخستین مدال تاریخ بانوان ایران در المپیک را به دست بیاورد.

فاطمه پاقلعه نژاد-خبرگزاری خبرآنلاین:و سرانجام افتاد اتفاقی که باید می افتاد. کیمیای ایران با ضربات پایش کیمیایی ناب برای ورزش بانوان ایران بدست آورد. کیمیایی که در تمام این 15 دوره حضور در ادوار المپیک ، برای مان به رویایی محال می مانست. دخترک 18 ساله کرجی با قد و قامت رشیدش توانست خوش بدرخشد و اولین بانوی ورزش ایران باشد که از المپیک مدال کسب می کند. او با تمام سختی هایی که داشت. با نداشتن کادر مجرب مربیان خارجی ، عدم بدنسازی حرفه ای در قواره المپیک و البته عدم وجود حس موفقیت از سوی مدیران ارشد کاروان که هر کدام شان قبل از اعزامش می گفتند:«شوخی که نیست، میدان المپیک است و ما هیچ وقت در بخش بانوان مدالی نگرفتیم. حساب باز کردن روی مدال او خیلی دور از ذهن است.» توانست تاریخ ساز شود. آنها مدال گرفتن این دختر با استعداد را چون معجزه می دانستند اما کیمیا معجزه کرد.

او البته از اینکه نتوانسته بود اولین طلایی زن تاریخ المپیک ایران باشد ، گریه می کرد و افسوس می خورد اما همین برنز او برای ورزشی که تا قبل از این پیشینه ای در مدال آوری بانوانش نداشته و تنها دو بار حمله ناموفق الهه احمدی به مدال در تیراندازی ، تنها موفقیت های بانوانش بوده است، این مدال برایش واقعا کیمیاست. کیمیا که در دور اول در رقابتی نزدیک حریف کرواتش را 7 بر 6 شکست داده بود ، در مصاف با رقیب قدرتمند اسپانیایی اش یعنی اوا گومز که  نفر شماره 2 این وزن است ، با نتیجه نزدیک 8 بر 7 شکست خورد، درحالی که در ثانیه های پایانی اگر ذره ای خوش شانس تر بود و ضربه زیبایش به هوگوی رقیب اسپانیایی نشسته بود، حالا او احتمالا در فینال باید با جونز انگلیسی مبارزه می کرد و خوشرنگ ترین مدال بازی ها را صید می کرد. با این وجود پیروزی کیمیا برابر حریف تایلندی و  سپس حریف سوئدی و رسیدن به مدال برنز، برای ما کم از مدال طلا ندارد و از ساعاتی دیگر که مسئولان بیدار شوند ، تازه متوجه رخداد بزرگی می شوند که رخ داده و سیل بی پایان پیام های تبریک است که جاری می شوند. 

 

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 569112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    5 11
    انقد مزخرف نگین بابا مسولین فدراسیون و کمیته ملی المپیک روی طلای او حساب کرده بودن برین مصاحبه هاشونو بخونین بجای دروغ نوشتن
  • بی نام IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    6 9
    چه الكي يه برد يه باخت اخرش برنز