حسن رحیمی به فینال 57 کیلو نرسید/ ژاپنی 20 ساله شگفتی‌ساز شد

حسن رحیمی با شکست دادن حریفانی از ارمنستان و روسیه به نیمه نهایی رسید اما با شکست مقابل رقیب ژاپنی، فینالیست نشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حسن رحیمی كشتی آزاد را برای ایران در المپیك 2016 استارت زد. او در وزن 57 كیلوگرم و در اولین رقابت به مصاف حریفی از ارمنستان به نام گارنیك رفت. رحیمی این مسابقه را در طول یك دقیقه و 29 ثانیه برد. او با نتیجه 13 بر صفر حریف را شكست داد تا استارتی توفانی برای كشتی آزاد ایران در المپیك بزند. 

او با 5 فتیله بارانداز متوالی،بردی ارزشمند و مقتدرانه كسب كرد. رحیمی در دور اول استراحت خورده بود و حالا به یك چهارم نهایی رسیده است.

رحیمی در دومین مسابقه به مصاف ویكتور لبدوف حریف عنوان‌دار روسی رفت. لبدوف از بهترین كشتی‌گیران جهان در این وزن است و چند قهرمانی جهان دارد. رحیمی در این مسابقه مانند رقابت قبلی‌اش كار راحتی نداشت. رحیمی اولین امتیاز را با خارج كردن پای حریف از تشك گرفت. این اتفاق در حالی رخ داد كه یك دقیقه و نیم از شروع مسابقه گذشته بود.
رحیمی یك دقیقه بعد دوباره توانست پای حریف را از تشك خارج كند و یك امتیاز دیگر بگیرد. وقت 30 ثانیه‌ای استراحت در حالی آغاز شد كه رحیمی دو امیتاز از حریف نامدار خود جلو بود. رحیمی در شروع تایم دوم به سرعت توانست از حریف یك زیرگیری انجام دهد و حریف را خاك كند تا دو امتیاز دیگر هم بگیرد. مسابقه 4 بر صفر به سود ایران شد تا رحیمی به برد امیدوار شود.
لبدوف توانست حسن رحیمی را از تشك خارج كند و اولین امتیاز خود را بگیرد. مسابقه 4-1 شد. لبدوف تلاش زیادی كرد تا امتیازهای بعدی را از حسن رحیمی بگیرد. اما كشتی گیر ایرانی با غیرت بالا، حملات پی در پی انجام می داد و عقب نمی كشید. رحیمی همچنان سعی می‌كرد زیرگیری انجام دهد و با اینكه از حریف جلو بود، تلاشی برای حفظ نتیجه انجام نمی‌داد بلكه بیشتر به فكر گرفتن امتیازهای بعدی بود. حسن رحیمی سرانجام توانست یك زیرگیری خوب انجام دهد و دو امیتاز دیگر از لبدوف بگیرد. در نهایت حسن رحیمی با نتیجه 6-1 این مسابقه را برد.

کمیته ملی المپیك و وزارت ورزش در پیش بینی های خود، حسن رحیمی را به عنوان شخصی معرفی كرده اند كه می‌تواند بعد از 16 سال در المپیك برای كشتی آزاد ایران مدال طلا بگیرد. آخرین بار علیرضا دبیر بود كه در المپیك برای كشتی آزاد ایران طلا آورد، آن هم در وزن 58 كیلوگرم. حالا رحیمی در وزن 57 كیلوگرم شانس كسب مدال طلا برای كاروان ایران را دارد.

حسن رحیمی در سومین مسابقه خود به مصاف كشتی گیری از ژاپن رفت. كشتی گیر 20 ساله ژاپن در شروع مسابقه نشان داد مقتدرتر از آن است كه به نظر می رسد. او خیلی زود دو امتیاز گرفت و پس از آن هم دو امتیاز دیگر كسب كرد تا مسابقه 4 بر صفر به سود حریف ژاپنی شود.
سه دقیقه اول این كشتی با نتیجه 4 بر صفر به سود كشتی گیر ژاپنی به پایان رسید. با شروع وقت دوم، كشتی گیر ژاپنی دو امتیاز دیگر هم گرفت و مسابقه 6 بر صفر به سود او شد. رحیمی دو امتیاز گرفت و فاصله به 4 امتیاز رسید. كشتی گیر ژاپنی در همین لحظات امتیاز خود را به 9 رساند و حسن رحیمی هم 3 امتیازی شد. دوباره فاصله امتیازها به 6 رسید. رحیمی یك زیرگیری انجام داد و 5 امتیازی شد. در نهایت رحیمی این مسابقهرا با نتیجه 10 - 5 واگذار كرد تا به فینال نرسد.
رحیمی حالا برای كسب مدال برنز خواهد جنگید.

مسابقه رده بندی حسن رحیمی برای کسب مدال برنز، بامداد شنبه ساعت ۰۰:۴۵ برگزار خواهد شد.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 569307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =