«خبرجنوب» نوشت: در آستانه هفته دولت و سفر آخوندی، وزیر راه و شهرسازی به فارس و شیراز، مدیر کل راه و شهرسازی فارس در گفت و گو با خبرنگاران به تشریح فعالیت های این اداره کل در هفته دولت پرداخت.

خداداد مقبلي با بيان اين كه روزانه 300 تا 400 دستگاه موادمعدني را از گل گهر از طريق جاده هاي فارس به سمت فولاد اهواز حمل ميكنند گفت: بعضي از محورهاي استان جنبه ترانزيتي و تاثيرگذاري در چرخه اقتصاد كشور دارد، با اين وصف در حال حاضر به سبب تردد بالا نياز به 3500 كيلومتر بزرگراه داريم.
وي افزود: اگر اين بزرگراه ها ساخته شود، از ترافيك رواني برخوردار خواهيم شد و از تصادفات و تلفات جاده اي كاسته مي شود ضمن اين كه از ميزان نياز استان به بزرگراه بالغ بر 1800 كيلومتر باقي مانده كه به دليل مشكلات مالي به برنامه ششم توسعه موكول شده است.وي با بيان اين كه براي بهسازي و ظرفيت سازي راههاي روستايي براي هر كيلومتر 400 ميليون تومان نياز داريم خاطر نشان كرد: در سال گذشته 400 كيلومتر روكش آسفالت داشتيم و اگر در سال جاري با در اختيار قرار دادن اعتبارات 400 كيلومتر ديگر روكش آسفالت كنيم، خيلي از مشكلات ترددي حل خواهد شد.
مقبلي با اشاره به اين كه 80 تا 90 ميليارد تومان پيمانكاران مطالبات معوقه دارند تصريح كرد: تلاش داريم از اين مبلغ بخشي از آن را در سال جاري به صورت اسناد خزانه از منابع ملي پرداخت كنيم.اين مسئول همچنين به برنامه هاي اين اداره كل در هفته دولت اشاره كرد و ادامه داد: در هفته دولت 104 كيلومتر بزرگراه در حوزه شمال فارس به مبلغ 188 ميليارد و 500 ميليون تومان مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
وي ادامه داد: احداث راه روستايي 117 كيلومتر با اعتباري بالغ بر 23 ميليارد و 768 ميليون تومان، در حوزه هاي راهداري شامل روكش آسفالت، ايمن سازي، نصب علائم و ... به مبلغ 26 ميليارد و 552 ميليون تومان و در حوزه فضاهاي آموزشي پروژه خدمات درماني، آموزشي و رفاهي را براي بنياد شهيد با اعتباري برابر 31 ميليارد و 400 ميليون تومان منعقد كرديم، كه در مجموع اين چهار آيتم، 270 ميليارد تومان هزينه شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 570168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =