۰ نفر
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷

ایرنا نوشت: منابع خبری روز یکشنبه گزارش کردند که هیاتی بلند پایه از رژیم صهیونیستی برای گفت و گو با مقام های مصری در خصوص طرح سازش عبدالفتاح السیسی میان فلسطین و رژیم صهیونیستی وارد قاهره شده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان از قاهره، قرار است در این دیدار چند ساعته، مقام های صهیونیستی با همتایان مصری خود در خصوص طرح سازش السیسی و برخی از مسائل مهم میان دو طرف گفت و گو کنند.

پیشتر عبد الفتاح السیسی از طرف فلسطینی و صهیونیستی خواسته بود تا گفت و گو های سازش را از سر گیرند.
در همین حال بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از محمود عباس رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین خواست که بدون هیچ پیش شرطی وارد گفت و گوی سازش شود.

وی گفته است که رژیم صهیونیستی مخالف هرگونه دیدار مقدماتی با مقام های فلسطینی است.
پیشتر «ژان مارک آیرو» وزیر خارجه فرانسه اعلام کرده بود که کشورش در صدد بازگرداندن طرف های فلسطینی و اسرائیلی پای میز مذاکره برای سازش است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن مخالفت با طرح فرانسه، مدعی است که مذاکرات مستقیم با طرف های فلسطینی تنها راه رسیدن به سازش است.
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از ابتکار عمل فرانسه برای برگزاری نشستی با حضور وزیران خارجه چندین کشور استقبال کرده است.

مذاکرات سازش از زمان به بن بست رسیدن ابتکار عمل آمریکا در آوریل 2014 تاکنون مسکوت مانده است.
به رغم ادعای مکرر نتانیاهو برای گفت و گوی مستقیم با عباس، رهبران فلسطینی می گویند سال ها مذاکره با رژیم صهیونیستی به اشغالگری این رژیم پایان نداده و به همین دلیل راهبرد دیپلماسی با نهادهای بین المللی را در پیش گرفته اند.

گروه های فلسطینی، طرح فرانسه برای از سرگیری مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی را مردود دانسته و آن را ناقض اصول ملی فلسطین از جمله حق بازگشت آوارگان اعلام کرده اند.
جنبش های حماس و جهاد اسلامی، جبهه خلق برای آزادی فلسطین و جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین با صدور بیانیه اعلام کرده اند که افکار مطرح شده از سوی فرانسه در این طرح، خطری برای اصول ملی فلسطین به ویژه در ارتباط با حق بازگشت آوارگان به شمار می رود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 570184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =