از کسانیکه قبل از رفتن به سربازی شاغل باشند و حق بیمه پرداخت کرده باشند حق بیمه‌ای بابت سربازی برای سابقه بیمه دریافت نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است: "من از دوستانم شنیده ام اگر کسی قبل از خدمت مدت دو سال سابقه بیمه اجباری داشته باشد و بعد برود خدمت سربازی ....بعد از اینکه از خدمت ترخیص شد هر وقت خواست اقدام کند برای اینکه سابقه خدمت اش را به سابقه بیمه تامین اجتماعی اش اضافه کند لازم نیست مبلغی را بابت حق بیمه دوران خدمت به سازمان تامین اجتماعی بدهد. ایا این مطلب و شنیده من درست هست و شما تایید می کنید؟"

در این زمینه روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد: از کسانی که قبل از تاریخ  اردیبهشت سال 83 طبق قانون اصلاح تبصره ماده 14 قانون کار و الحاق یک تبصره به آن خدمت سربازی را گذرانده اند حق بیمه ای بابت بیمه سربازی دریافت نمی شود.
به شرط آن که قبل از رفتن به سربازی اشتغال داشته و حق بیمه به سازمان پرداخت کرده باشند و پس از سربازی نیز مشمول بیمه تامین اجتماعی باشند.

 

46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 570312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    2 0
    اونهایی که بعد از سال 83 رفتن سربازی چی؟؟؟ میشه توضیح بدین؟
    • زلفعلی IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
      1 0
      باید دو سال حق بیمه رد کرده باشن تا مدت سربازی جزو سنوات خدمتشون احتساب بشه
  • هموطن FI ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    5 2
    این قانون واقعیت داره البته نه کاملا رایگان بلکه بر اساس حقوق قبل از سربازی که رقم ناچیزی است ، ولی خیلی عجیب و نا متعادل است چون یکی از شرایط بکار گیری جوانان داشتن کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت است بنابراین کارفرمایی که برای یک جوان 18 ساله که مشمول سربازی است بصورت غیر قانونی حق بیمه رد کرده باشد نه تنها مجازات نمیشود . بلکه طبق قانون تامین اجتماعی، متخلف مشمول تشویق می شود ؟ لذا اکثریت قوانین در کشور ما نیاز به اصلاح دارد
    • بی نام A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
      1 2
      کسانی هستند که معافیت تحصیلی و... داشته اند و قبل از خدمت مشغول بکار بودهاند و کاملا قانونی بوده است.