«امیرکبیر» به روایت سیروس علی‌نژاد و لیلی گلستان

مستند «در جستجوی صبح» به کارگردانی مهرداد شیخان با موضوع شکل‌گیری انتشارات امیرکبیر در قالب برنامه‌های «آپ آرت مان» روی پرده می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چهارشنبه‌های فیلم مستند «آپ‌آرت‌مان» این هفته اختصاص به نمایش مستند «در جستجوی صبح» ساخته مهرداد شیخان دارد، مستندی که داستان بنیان‌گذاری و شکل‌گیری یکی از بزرگترین مؤسسات تولید و نشر کتاب در ایران یعنی انتشارات امیرکبیر است. 

انتشارات امیرکبیر در سه دهه فعالیت از سال ۱۳۲۸ تاثیری عمیق بر دیدگاه‌ها و فرهنگ ایرانیان داشته و بیشتر از یک بنگاه تولید و نشر کتاب، یک جریان فرهنگی بوده است. با توجه به رویکرد این نشر در مراسم نمایش مستند «در جستجوی صبح» از سیروس علی‌نژاد روزنامه‌نگار پیشکسوت و لیلی گلستان، پژوهشگر معاصر دعوت شده است که در مورد عبدالرحیم جعفری و انتشارات امیرکبیر صحبت کنند. مجری و گرداننده این نشست پژمان موسوی روزنامه‌نگار و پژوهشگر است.

فیلم مستند «در جستجوی صبح» حاصل سه سال پژوهش و تولید است. عوامل اصلی این فیلم مستند عبارتند از مهرداد دفتری تصویربردار، محمود یارمحمدلو و آرش زاهدی اصل تدوین‌گر، بهروز شهامت صداگذار، مرتضی ساعدی آهنگ ساز و مهرداد شیخان پژوهش‌گر و کارگردان. مدت زمان این فیلم ۸۳ دقیقه است و تهیه و تولید آن در استودیو فیلم تاریکخانه در سال 1393 در تهران به پایان رسید.

58245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 570396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =