یک فیلم چینی و فیلمی مجارستانی به بخش مسابقه شصت و سومین جشنواره فیلم کن اضافه شدند.

به گزارش خبرآنلاین، وانگ زیائوشوای فیلمساز چینی با «چونگ‌کینگ بلوز» و کورنل موندروچو کارگردان مجارستانی با «پسر حساس - پروژه فرانکنشتین» برای دریافت جایزه نخل طلای جشنواره کن 2010 رقابت می‌کنند.

«چونگ‌کینگ بلوز» که پیشتر برای نمایش در بخش نوعی نگاه انتخاب شده بود، درباره پدری است که درمورد دلایل قتل پسر خود تحقیق می‌کند.

وانگ زیائوشوای برای درام Qing hong که داستان آن در دهه 1960 روی می‌دهد، برنده جایزه هیئت داوران کن شد. کورنل موندروچو هم سال 2008 با فیلم «دلتا» بخت دریافت جایزه جایزه نخل طلا را داشت و در نهایت جایزه فیپرشی را دریافت کرد.

«پسر حساس - پروژه فرانکنشتین» بر مبنای رمان کلاسیک مری شلی ساخته شده و گفته می‌شود در مقایسه با فیلم مینی‌مالیستی «دلتا» داستانی‌تر است.

همچنین «کارانچو» به کارگردانی پابلو تراپرو فیلمساز آرژانتینی و «ای کاش می‌شناختمت» ساخته جیا ژانگ که، کارگردان چینی برای رقابت در بخش نوعی نگاه انتخاب شدند. ژانگ که تاکنون دو بار با فیلم‌های خود شانس دریافت جایزه نخل طلا را داشته است.

«کارانچو» که تراپرو نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده آن است، یک تریلر نوآر آمیخته با مضامین اجتماعی است. ریکاردو دارین ستاره فیلم برنده اسکار «راز درون چشمان آنها» در «کارانچو» نقش یک وکیل بیرحم را بازی می‌کند.

برگزارکنندگان جشنواره کن همچنین از نمایش فیلم «زندگی‌نامه شخصی نیکلا چائوشسکو» ساخته آندری اویکا در بخش خارج از مسابقه خبر دادند. اویکا از سال 1992 که با فیلم «ویدیوگرام‌های یک انقلاب» وارد دنیای سینما شد تاکنون تنها چند فیلم ساخته است.

مستند «شمارش معکوس تا صفر» لوسی واکر که اولین بار در جشنواره ساندنس به نمایش درآمد، در بخش نمایش‌های ویژه روی پرده می‌رود. این فیلم درباره تکثیر سلاح‌های هسته‌ای و تهدید فاجعه هسته‌ای است.

واکر پارسال در ساندنس فیلم «زمین بایر» را هم داشت که جایزه فیلم برگزیده تماشاگران در بخش مستند سینمای جهان را گرفت.

برگزارکنندگان جشنواره کن در عین حال اعلام کردند الکساندر دپلا آهنگساز فرانسوی به جمع هیئت داوران بخش مسابقه اضافه شده است. او برای فیلم‌های «ملکه»، «مورد عجیب بنجامین باتن» و «آقای فاکس شگفت‌انگیز» نامزد اسکار بود.

شصت و سومین جشنواره فیلم کن 12 مه (22 اردیبهشت) با نمایش فیلم حماسی «رابین هود» به کارگردانی ریدلی اسکات در بخش خارج از مسابقه آغاز می‌شود و تا 23 مه (دوم خرداد) ادامه دارد.

تیم برتن فیلمساز سرشناس آمریکایی رئیس هیئت داوران بخش مسابقه جشنواره کن امسال است. اسامی فیلم‌های بخش رسمی 15 آوریل در پاریس اعلام شد.

ورایتی / 23 آوریل

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 57139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =