«خبرجنوب» نوشت: مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس ازکسب نشان مهر جهانی اصالت برای دو محصول دست ساز هنرمندان صنایع دستی استان خبر داد و گفت: آخر پاییز امسال، مراسم مهر جهانی اصالت یونسکو در کشور کویت برگزار می شود که در این مراسم 2 هنر دست ساز هنرمندان فارس داوری خواهد شد و امیدواریم این 2 محصول بتوانند مهر جهانی یونسکو را از آن خود کنند .

مصیب امیری در حاشیه مراسم گشایش نمایشگاه تخصصی هنرهای سنتی و صنایع دستی ملی و جهانی فارس در گالری موزه آب شیراز ( آب انبار وکیل ) به خبر نگار ما گفت: از 14 دست ساز شاخص هنرمندان فارس دو محصول انتخاب و به مرحله داوری مهر اصالت یونسکو ارسال شد.
به گفته وی منبت آباده و دست بافت (جل سوزنی) عشایر قشقایی برای شرکت در این مراسم انتخاب شدند که با دریافت این نشان ، تعداد محصولات دست ساز هنرمندان فارس که دارای مهر اصالت یونسکو هستند به 13 اثر خواهد رسید. وی در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص برپایی این نمایشگاه گفت: هم اینک آثار هنرمندان صنایع دستی فارس که در 3 دوره برگزاری ، نشان ملی مرغوبیت کالا ، مهر اصالت گرفته در معرض دید عموم قرار گرفته است .
امیری با بیان اینکه 164 محصول از تولیدات دست ساز هنرمندان استان دارای نشان ملی مرغوبیت کالا است ، افزود: همچنین 11 اثر از تولیدات صنایع دستی این هنرمندان استان نیز دارای نشان جهانی مهر اصالت می باشد.
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس ادامه داد: برپایی این نمایشگاه در گالری موزه آب ، فرصتی برای نمایش و معرفی هنرهای سنتی و صنایع دستی استان که دارای نشان مهر اصالت یونسکو و مرغوبیت کالا هستند می باشد.
در حاشیه برپایی این نمایشگاه زهرا الحمدی معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس نيز در گفت و گو با خبرنگار سرويس گردشگري «خبرجنوب» افزود: آثار هنرمندان فارس كه در 3 دوره برگزاري نشان ملي مرغوبيت كالا مهر اصالت گرفته نيز در این نمایشگاه در معرض ديد عموم قرار گرفتند .
وی افزود: بي شك برپايي چنين نمايشگاه هايي تاثير به سزايي در معرفي توليدات هنرمندان استان دارد.
الحمدی با بیان اینکه برند شدن یک محصول صنایع دستی سبب شاخص شدن و اعتباربخشی آن میشود، گفت: برندسازی در رشتههای صنایع دستی زمانی رخ میدهد که آن هنر به صورت جامع و کامل به جامعه شناسانده شود.
وی در بخش دیگری از این گفت وگو بر لزوم برند سازی برای محصولات صنایع دستی استان تاکید کرد و افزود: برندسازی صنایع دستی در زمینه بازاریابی و فروش محصول و جلب اعتماد مشتری تاثیر بهسزایی دارد چراکه با تحقق برندسازی،مشتری نسبت به خرید کالای با کیفیت اقدام می کند.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در تشریح دیگر عوامل برای برندسازی یک محصول افزود: طراحی، حفظ اصالت و کیفیت یک محصول از دیگر عواملی است که در برندسازی آن تاثیر دارد و در این زمینه هم بخش دولتی و هم هنرمندان و بخش غیردولتی نقش دارند.
الحمدی خاطرنشان کرد: در شیراز بسیاری از رشتهها قابلیت برند شدن را دارند و باید ابتدا اختلافات تولید یک محصول از لحاظ کمی و کیفی حذف شود که البته این امر به معنای یکنواختی در تولید آثار صنایع دستی نیست چرا که در صنایع دستی هیچ اثری شبیه به هم خلق نمیشوند.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس با اشاره به اینکه عدم بازاریابی مناسب یکی از مهمترین مشکلات حوزه صنایع دستی است، گفت: استان فارس نیز از این امر مستثنی نیست و باید از ظرفیتهای فضای مجازی برای بازاریابی استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه عدم بازاریابی مناسب سبب شده که صنایع دستی در زمینه فروش نتواند موفق عمل کند، اظهار داشت: عدم توجه به سلیقه بازار و تولید طرحهای سنتی به همراه عدم بازاریابی، سبب کمرونقی و گاه بیرونقی فروش صنایع دستی در استان فارس شده است.
الحمدی گفت: در زمینه طرحهای صنایع دستی باید با حفظ اصالت اثر، بازنگری شود و محصولاتی طراحی شود که در زندگی امروزه نیز کارکرد داشته باشد.معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان فارس افزود: از مشکلاتی که سبب عدم فروش صنایع دستی میشود ،عدم بازاریابی دقیق است که با برپایی بازارچههای دائمی و موقت صنایع دستی این مشکل تا حدودی برطرف شده است.الحمدی در ادامه تاکید کرد استفاده از فضای مجازی و الکترونیکی یکی از راهکارهایی است که میتواند سبب رونق فروش صنایع دستی شود.
گفتنی است به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت ، نمایشگاه تخصصی هنرهای سنتی و صنایع دستی فارس که دارای نشان ملی و بین المللی هستند در موزه گالری آب آب انبار وکیل شیراز گشایش یافته است .

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =