معاون عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه اقدامات عمرانی دولت در کردستان در مسیر خوبی قرار گرفته است، گفت: بخشی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید که در هفته دولت معرفی خواهد شد شامل 352 طرح به ارزش بالغ بر 251 میلیارد تومان در حوزه های عمرانی، صنعتی، کشاورزی و پروژه های مرتبط با عمران شهری و روستایی در استان کردستان است.

امیر قادری در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین با اشاره به اینکه طبق بند «ح» تبصره ۹ قانون بودجه سال ۹۴ مبلغ یک میلیارد و ۵۸۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعتبار با ماهیت عمرانی تخصیص و جذب شده است، گفت: این اعتبار در راستای انجام ۱۴۴ پروژه طی سال جاری هزینه می شود.
وی افزود: ۱۶ پروژه در بخش روستایی شهرستان بانه، ۱۳ پروژه در بیجار، ۱۱ پروژه در دهگلان، ۱۴ پروژه در دیواندره، ۲۹ طرح در سروآباد، ۱۲ طرح در سقز، ۱۴ طرح در سنندج، ۱۷ طرح در قروه، ۱۱ طرح در کامیاران و ۷ پروژه نیز در شهرستان مریوان اجرایی خواهد شد.
معاون عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه در زمینه تصفیه خانه فاضلاب 13 پروژه عمده در دست اجرا، تکمیل و ارائه سرویس است، گفت: بخش کمک به اصلاح و توسعه شبکه معابر و فاضلاب نیز شامل چند بخش بهسازی معابر، فاضلاب و احداث پل و سنگفرش است که اجرای آنها در دستور کار قرار دارد.
وی با اعلام اینکه خوشبختانه امسال شاهد تحولات اساسی در حوزه بخش راه‌های روستایی استان بودیم، تصریح کرد: در طول سه سال گذشته به ویژه در سال پیش 208 کیلومتر آسفالت راه روستایی داشته ایم که این رقم دوبرابر تعهدات این سازمان بوده است.
وی با بیان اینکه از آغاز کار دولت تدبیر و امید 90 پروژه بزرگ راه در استان انجام پذیرفته است، گفت: علیرغم محدودیت های اعتباری و منابع خوشبختانه اقدامات خوبی در استان صورت پذیرفته است.
قادری با ذکر این نکته که هر چند این وضعیت چندان مطلوب نیست و فاصله تا رفع مشکلات هنوز به طور محسوسی قابل مشاهده است، بیان کرد: با توجه به تخصیص اعتبارات صورت پذیرفته، شرایط استان در حال بهبود است.
وی در حوزه سدسازی گفت: در استان کردستان به دلیل مزیت داشتن آب 9 سد در دست بهره برداری، 8 سد در دست اجرا و 16 سد در حال مطالعه وجود دارد.
معاون عمرانی استاندار کردستان کل اراضی کشاورزی استان کردستان را یک میلیون و صد هزار هکتار دانست و گفت: از این میزان تنها 110 هزار هکتار آن آبی است.
قادری تصریح کرد: تلاش شود تا این مقدار را به 200 هزار هکتار برسانیم تا از این طریق تحولی اساسی را در بخش کشاورزی ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه متوسط بارندگی در استان کردستان 500 میلی متر در سال است، ادامه داد: این میزان سه برابر میانگین کشوری است.
معاون عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه بخشی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در هفته دولت معرفی خواهد شد، گفت: در هفته دولت 352 طرح به ارزش بالغ بر 251 میلیارد تومان در حوزه های عمرانی، صنعتی، کشاورزی و پروژه های مرتبط با عمران شهری و روستایی در استان کردستان افتتاح و به بهره برداری می رسد.
وی گفت: از این میزان پروژه‌های منابع طبیعی دارای اعتبار یک میلیارد و 960 میلیون تومان، جهاد کشاورزی 21 میلیارد و 183 میلیون تومان، شهرک های صنعتی 600 میلیون تومان، گاز بیش از 19 میلیارد تومان، میراث فرهنگی یک میلیارد و 600 میلیون تومان، ورزش و جوانان 3 میلیارد و 200 میلیون تومان، آب و فاضلاب روستایی 3 میلیارد تومان، آب و فاضلاب شهری 3 میلیارد و 138 میلیون تومان، نوسازی مدارس 582 میلیون تومان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 3 میلیارد و 700 میلیون تومان و ثبت احوال 585 میلیون تومان، خواهد بود.
قادری اظهار کرد: همچنین در هفته دولت 13 طرح اقتصادی با مشارکت بانک‌های استان و با هزینه 23 میلیارد و 400 میلیون تومان، 28 پروژه عمران شهری شهرداری های استان در زمینه تکمیل زیرساخت ها و اصلاح معابر با اعتبار 26 میلیارد و 600 میلیون تومان و 2 هزار و 223 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر استان شامل سقز، سنندج، بانه، بیجار، قروه و کامیاران به ارزش 128 میلیارد تومان افتتاح خواهند شد.
معاون عمرانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: 62 پروژه شرکت گاز نیز شامل 48 طرح روستایی، 10 پروژه گازرسانی به واحدهای صنعتی، 2 پروژه مجموعه های مسکن مهر و 2 طرح ساختمان اداری در این هفته به بهره برداری می رسند.
قادری در پایان یادآور شد: 17 پروژه بخش راهسازی و بهسازی جاده ای نیز با اعتبار 135 میلیارد و 500 میلیون تومان در سطح استان وجود دارد، اما به دلیل آنکه هنوز این طرحها به طور کامل تکمیل نشده اند، افتتاح و بهره برداری از آنها به آینده موکول خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =