کودکی که به سختی از صحنه پایین آمد/ کارگردان نمایش «پسماندگان» از هیولاهای خطرناک می‌گوید

کارگردان «پسماندگان» اعتقاد دارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کیوان نخعی، کارگردان نمایش «پسماندگان» که تا کنون دو اجرا در جشنواره تئاتر عروسکی تهران- مبارک داشته است، در ارتباط با موضوع اجتماعی این اثر توضیح داد: «این نمایش به بیان مسائل اجتماعی می‌پردازد؛ به ویژه محیط زیست که باید بسیار جدی گرفته شود. نمایش داستان درگیری کاغذ و بطری‌ آب معدنی است. پسماندهایی که در محیط پیرامونی ما وجود دارند و با عدم کنترل می‌توانند تبدیل به هیولایی در زندگی‌مان شوند. این نمایش با توجه به مفاهیمی که ارائه می‌دهد از جنبه آموزشی هم برخوردار است.»

او درباره دلیل مطرح شدن بحث هایی چون فیش های حقوقی در این نمایش توضیح داد: «هر یک از این دو می‌خواهند بگویند ما مهم تر هستیم و به همین دلیل بحث های مختلفی چون فیش های حقوقی مطرح می شود. دلیل طرح این مسائل هم جذاب کردن نمایش است چرا که در آثار خیابانی باید بحث هایی را مطرح کرد که برای مردم جذاب و آشنا باشد تا با کار همراه شوند.»

مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی درباره میزان تمرین گروه برای اجرای نمایش «پسماندگان» اظهار کرد: «برعکس این که شاید برای تئاتر خیابانی تمرین های بسیاری صورت نگیرد من حدود یک ماه و نیم به صورت فشرده برای جشنواره فجر با گروه تمرین کردم و در بخش مهمان اجرا رفتیم. برای جشنواه تئاتر عروسکی هم از آن جایی که دو بازیگر تغییر کردند باز همان مدت زمان تمرین کردیم و البته تغییراتی کوچک ایجاد شد.»

او با اشاره به نیاز نمایش به برخی تغییرات تاکید کرد: «فکر می کنم نمایش هنوز فضاهایی برای ایجاد تغییرات دارد و در اجرای امروز تغییراتی در آن ایجاد خواهیم کرد. البته در اجرای اول  صدای محوطه تئاترشهر بسیار زیاد بود و بازیگران ناچار به استفاده از میکروفن شدند که من خیلی موافق نبودم چون صدای بازیگر در بیان احساس او کمک می کند.»

نخعی درباره دشواری های اجرا در فضای باز گفت: «روز سه شنبه هفته پیش، کودکی روی صحنه آمد و دیگر پایین نمی‌رفت که البته از آن جایی که بازیگران نمایش ما حرفه ای بودند، مشکل را به بهترین شکل حل کردند. چنین مشکلاتی زمان اجرای نمایش های خیابانی پیش می آید و هنر بازیگران رفع آن به بهترین شکل است.»

57247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =