پنج میلیون و 200 هزار گردشگر خارجی طی سال گذشته به ایران سفر کردند

معاون رئیس جمهور ایران از ورود پنج هزار و 200 نفر گردشگر خارجی طی سال گذشته به کشور خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، مسعود سلطانی فر در حاشیه اولین اجلاس وزرای گردشگری کشورهای مجمع گفت و گوی همکاری های آسیا در دیدار با وزیر گردشگری بنگلادش گفت: ایران برای توسعه روابط گردشگری با کشورهای های آسیایی به ویژه مسلمان برنامه ویژه ای دارد.
وی ادامه داد: فضای جدیدی که بعد از لغو تحریم ها برای کشورمان ایجاد شده است فضا را برای افزایش بهره مندی از ظرفیت های مختلف کشورمان فراهم کرده است.
سلطانی فر با بیان اینکه تحریم ها خود زمینه ساز توسعه در بسیاری از حوزه ها در ایران اسلامی شده است، اذعان داشت: روابط دو کشور ایران و بنگلادش از دیر باز وجود داشته و این ارتباطات قدمت چندین ده ساله دارد.
وی اضافه کرد: امیدواریم با گسترش ارتباطات بین دو کشور شاهد افزایش این ارتباطات بین دو کشور شویم.
وی با بیان اینکه گردشگری به عنوان یکی از ابزارهای دیپلماسی سیاسی بین کشورها مد نظر است، اذعان داشت: ایران اسلامی جاذبه های متعدد گردشگری و طبیعی دارد که از این حیث می تواند به مقصد گردشگران خارجی زیادی از جمله بنگلال ها تبدیل شود.
وی در ادامه گردشگری سلامت را یکی دیگر از ویژگی های ایران اسلامی خواند و افزود: با توجه به پیشرفت های فوق العاده ای که کشورمان در حوزه پزشکی داشته است این کشور میزبان گردشگران سلامت زیادی بوده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته پنج میلیون 200 هزار نفر گردشگر خارجی از یران دیدن کرده اند، اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزی های 20 ساله ای که انجام داده ایم تا سال 2025 این رقم به 20 میلیون نفر خواهد رسید.
معاون رئیس جمهور با اشاره به ضربه ای که تحریم به بدنه ناوگان هوایی کشورمان زد، افزود: شبکه حمل و نقل هوایی کشورمان نیاز به نوسازی دارد که در این راستا نیز تلاش های فراوانی در حال انجام است .
وی اضافه کرد: در راستای افزایش جذب گردشگر به کشورمان در 9 فرودگاه ایران برای اتباع بیش از 190 کشور ویزای سه ماهه صادر می شود که این امر نقش بسیار زیادی در افزایش جذب گردشگر خارجی داشته است.
سلطانی فر از دیگر اقدامات انجام شده در راستای جذب گردشگر خارجی را راه اندازی دفاتر گردشگری در سایر کشورها خواند و افزود: با فعال سازی بخش خصوصی دفاتر متعددی در کشورهای خارجی تاسیس کرده ایم تا با راه اندازی تورهای گردشگری زمینه جذب گردشگر به کشورمان را فراهم آوریم.
و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه تحصیل پنج هزار نفر دانشجو در کشور در رشته های مرتبط با گردشگری را از دیگر ظرفیت های ایجاد شده در حوزه گردشگری ایران اسلامی خواند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573684

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =