۰ نفر
۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۶

نتایج بررسی های انجام شده در زمینه امکان سنجی باروری ابرها در استان تهران تا پایان سال آبی جاری،‌ اعلام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب،‌ محمدمهدی جوادیان‌‌زاده مدیر مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها در خصوص پیوستن استان تهران به لیست استان‌هایی که عملیات باروری ابرها در آن‌ها اجرا می‌شود گفت:‌ در حال حاضر کارشناسان این مرکز در حال انجام آزمایشات امکان‌سنجی بارورسازی ابرها در استان‌هایی مانند تهران،‌ قم، خراسان رضوی و زنجان هستند.

وی افزود:‌ در صورت مساعد بودن نتایج آزمایشات امکان‌سنجی،‌ این استان‌ها تا پایان شهریور ماه سال 89، به لیست استان‌هایی که عملیات باروری ابرها در آن‌ها انجام می شود اضافه شده و قرارداد اجرایی شدن این طرح با آن ها منعقد خواهد شد.

جوادیان زاده با مورد توجه قراردادن استان‌هایی که در سال آبی جاری عملیات باروری ابرها در آن‌ها انجام شد بیان کرد: این عملیات طی سال آبی 89 - 88 با هزینه‌ای بالغ بر 25 میلیارد ریال در استان‌های اردبیل، اصفهان،‌ فارس،‌ یزد و کرمان انجام شد.

وی در خصوص میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح باروری ابرها در سال آبی آینده گفت: برای اجرای این طرح در سال آبی 90 - 89 به 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با توجه به اعتبار محدود طرح باروری ابرها،‌ امیدواریم با رایزنی‌های انجام شده با وزارت کشور و سایر دستگاه‌های ذیربط، بتوانیم بودجه مورد نیاز برای انجام این پروژه را در سال آبی آینده تامین کنیم.

مدیر مرکز ملی مطالعات و تحقیقات باروری ابرها با اشاره به برنامه‌های مرکز ملی باروری ابرها در زمینه تحقق اهداف تعیین شده برای سال آبی آینده، افزود:‌ از جمله این برنامه‌ها می‌توان به توسعه ناوگان هوایی، توسعه شبکه راداری و توسعه پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه روش‌های ارزیابی و امکان‌سنجی باروری ابرها اشاره کرد که برای اجرای این اقدامات نیاز است تا بودجه پیش‌بینی شده محقق شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 57374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =