فاطمه کریمی رئیس تنها بیمارستان سرابله شهرستان چرداول در گفت و گویی به تحولات انجام شده در حوزه سلامت و درمان در شهرستان چرداول پرداخت.

سیاوش دارابی- خبرآنلاین ایلام: بیمارستان امام علی (ع)  به عنوان تنها بیمارستان شهرستان چرداول به عنوان دومین شهرستان بزرگ ایلام و  ورودی استان ایلام به خصوص به عنوان دروازه عتبات عالیات دارای اهمیت بسیاری است، قبل از توسعه این مرکز درمانی،  بیماران معمولا به خارج از شهرستان و به خصوص به استانهای همجوار مراجعه می کردند . اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و شروع طرح سلامت و سرکار آمدن نیرویی بومی در مدیریت بیمارستان که اینک در شهرستان چرداول به عنوان یکی از نیروهای زن توانا شناخته می شود این بیمارستان نیز روزهای پر رونق خود را شروع کرد. روزهایی که دیگر شبیه گذشته نیست. به همین خاطر باخانم فاطمه کریمی،مدیر موفق شهرستان چرداول گفته و گویی ترتیب داده ایم که به خدمت همراهان گرامی تقدیم می گردد.

-به عنوان نخستین سوال؛ اگر امکان دارد وضعیت درمانی شهرستان چرداول را قبل از اجرایی شدن برنامه های دولت تشریح نمایید؟

به نظر بنده وضعیت درمان قبل از دولت تدبیر و امید و اجرای طرح تحول نظام سلامت خیلی مطلوب و در شان و در خور مردم نبوده است ، بیمارستانهای دولتی از نظر فضای فیزیکی ، تجهیزات پزشکی ، نیروی انسانی ، حضور متخصصان در مناطق محروم مثل شهرستان ما خیلی ارتقا یافت ، در دولت تدبیر و امید بدلیل اجرای طرح عظیم تحول نظام سلامت اتفاق بسیار مهم و تحسین برانگیزی در وضعیت درمان اتفاق افتاد که نمود آن در تنها بیمارستان شهرستان چرداول کاملا قابل لمس و مشهود است ، با اجرای این طرح خدمات ارزنده ای به مردم ارایه شده است . پرداختی از جیب مردم به حداقل رسیده است ، پزشکان متخصص در بیمارستانهای دولتی مستقر شده اند و با تعرفه دولتی خیلی پایین به مردم ارایه خدمت میکنند ، قبلا مردم برای کوچکترین اقدام درمانی هزینه های گزافی متحمل میشدند .

-متعاقب تشریح وضعیت قیلی، اقدامات دولت تدبیر و امید در شهرستان و خاصه در تنها بیمارستان شهرستان را نام ببرید؟

اقدامات انجام گرفته در تنها بیمارستان شهرستان چرداول خیلی خیلی زیاد است . طوریکه گفتن و شنیدن همه آنها از حوصله من و خوانندگان محترمان خارج است. اما اگر بخواهیم اشاره ای مختصر داشته باشیم میتوانیم بگوییم که با اجرای طرح تحول نظام سلامت از طرف دولت تدبیر و امید توانستیم تجهیزات پزشکی فراوانی در تمام زمینه ها از جمله ( تجهیزات مورد نیاز بخش اورژانس . آزمایشگاه . اطفال . جراحی . داخلی . زایشگاه . ایزوله تنفسی . مراقبتهای ویژه (سی سی یو ، آی سی یو ) واحد تغذیه . دریافت و وارد بیمارستان کنیم . و همچنین نیروی انسانی درمانی زیادی بر اساس نیاز با توجه به بالارفتن راندمان کاری جذب گردید ، تعداد پزشکان متخصص بیشتری تا حدود سه برابر گذشته جذب و در بیمارستان مستقر شدند . بخش های زیادی افتتاح و در حال فعالیت هستند مثل بخش مراقبت های ویژه . روانپزشکی . کلنیک قلب . ترک اعتیاد . فیزیوتراپی . ایزوله تنفسی و فعال شدن کلنیک سایر رشته های تخصصی در بیمارستان و واحد بایگانی اسناد و مدارک پزشکی ...

-یکی از نکاتی که به خوبی در شهرستان به چشم می آید، این است که سالهای گذشته تنها می شد تابلوی دکترهای عمومی را در شهرستان دید، الان در سردر بیمارستان دهها تابلوی پزشک متخصص وجود دارد راجع به این موضوع هم برای ما توشیحاتی ارائه نمایید؟

ضمن تشکر از حسن توجه شما باید عرض کنم که ، در سال 1394 حدود 10 پزشک متخصص مقیم و 4 پزشک متخصص پاره وقت با عنایت ریاست و مسولين محترم دانشگاه و پیگیریهای بیمارستان جذب شد . در حالیکه در سالهای گذشته قبلا تعداد کمی پزشک متخصص در بیمارستان حضور داشتند که آن هم بنا به دلایلی که بستگی به شرایط گذشته بیمارستان دارد ، مردم تمایلی به مراجعه به این مرکز نداشته و همچنین پزشکان هم تمایلی به ادامه کار نداشته اند .

-در جلساتی که در شورای ادارای شهرستان خاصه در اربعین پارسال حضور داشتم یکی از فعال ترین نیروهای شورا که همیشه حرف برای گفتن داشت شما بودید . ضمن تشریح خدمات شما به زائرین در پارسال ، برنامه های مورد نظر برای امسال اربعین را هم تشریح نمایید؟

در اربعين امسال هم این مرکز مثل سالهای گذشته با افتخار آمادگی کامل برای ارایه خدمت به زایرین عزیز را دارد . بیمارستان از تمام جهات از جمله تجهیزات پزشکی ، وجود بخش های بستری به اندازه کافی ، بخش مراقب های ویژه ، و همچنین حضور پزشکان متخصص آمادگی دارد . پایگاههای فوریت پزشکی در محل و موقعیت همیشگی مستقر و مجهز هستند و در ایام اربعين تعداد دیگری پایگاه سیار به این پایگاهها اضافه خواهند شد و همچنین پزشکان متخصص بیشتری مانند جراح عمومی ، زنان ، اطفال ، بیهوشی ، بصورت مازاد برای این ایام به پزشکان مرکز اضافه میشود .

-نقطه مطلبوب بیمارستان امام علی(ع) شهر سرابله کجاست و به چه امکان دیگری نیاز دارد تا مریض از شهرستان خارج نشود؟

بیمارستان امام علی (ع) خوشبختانه در شهرستانی با آب و هوایی مطلوب قرار دارد ، به مرکز استان نزدیک است و همچنین بیمارستان از فضای فیزیکی خیلی مناسبی برخوردار است . حس همدلی و همکاری بین پرسنل وجود دارد که این باعث ارتقاء عملکرد بیمارستان میشود ، تبدیل بیمارستان به مرکز آموزشی از نقاط قوت آن است . و انشاالله با یک مدیریت صحیح و منسجم و دلسوزانه و همکاری و همراهی مردم عزیز شهرستان، این مرکز پتانسیل این را دارد که به امید خدا در آینده ای نه چندان دور تبدیل به یکی از بیمارستانهای خوب و موفق استان جهت خدمات رسانی مطلوب به مردم شود .

-در پایان اگر حرفی دارید برای همراهان ما بیان نمایید؟

در پایان از عنایت شما برادر بزرگوارم تقدیر و تشکر میکنم و از شما خبرنگاران زحمت کش و مردم عزیز شهرستان تقاضامندم که ما را در این راه که همان رسیدن به ارایه خدمات مطلوب به مردم عزیز هست را حمایت و همراهی کنند .

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 574427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =