۰ نفر
۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۵
نمایندگان سه کشور در اسکار معرفی شدند

کشورهای سوئد، بلژیک و مجارستان نیز نمایندگان خود را برای حضور در بخش فیلم‌های خارجی‌زبان اسکار برگزیدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم «مردی به نام اُو» به کارگردانی هانس هلمز به نمایندگی از کشور سوئد به هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار می‌رود.

هلمز این فیلم را با اقتباس از رمان پرفروش فردریک بکمن ساخته است. کتاب بکمن به تازگی به فهرست پرفروش‌های نشریه نیویورک‌تایمز راه یافته است.

«مردی به نام اُو» کمدی درامی صمیمی دربارۀ پیرمردی بدخلق به نام اُو است که دنیای منظمش در تعامل با همسایگان جدید حسابی به هم می‌ریزد. اکران فیلم در سوئد با اقبال بسیار تماشاگران روبه‌رو شد.

فیلم‌های سینمای سوئد تا پیش از این 14 بار به جمع نامزدهای جایزه اسکار فیلم‌های خارجی‌زبان راه یافته‌اند که آخرین بار آن به سال 2004 بازمی‌گردد. این کشور تاکنون سه بار با  فیلم‌های «فانی و الکساندر»، «همچون در یک آینه» و «چشمه باکره» از اینگمار برگمان در این رشته برنده جایزه اسکار شده است.

سوئد سال گذشته فیلم «کبوتری برای تامل در باب هستی روی شاخه نشست» به کارگردانی روی اندرسون را به اسکار فرستاد که در نهایت به جمع نامزدهای نهایی راه نیافت.

در همین حال بلژیک نیز نخستین فیلم بلند رابین پرونت با عنوان «آردن / The Ardennes» را به عنوان نماینده خود به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرد. این فیلم داستان یک سرقت را روایت می‌کند که از قضا طبق برنامه‌ریزی پیش نمی‌رود و در نتیجه یکی از سارقان دستگیر می‌شود و دیگری از چنگال قانون می‌گریزد تا شاهد گیر افتادن برادرش باشد.

«آردن» که سال گذشته در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو برای اولین بار به نمایش درآمد، هفته گذشته در فهرست بلند نامزدهای جوایز فیلم اروپا قرار گرفت.

«کشتار روی چرخ‌ها» 

مجارستان هم نماینده خود را در اسکار هشتادونهم انتخاب کرد. این کشور امسال فیلم «کشتار روی چرخ‌ها» به کارگردانی آتیلا تیل را به بخش فیلم‌های خارجی‌زبان اسکار می‌فرستد. این فیلم داستان دو نوجوان معلول را روایت می‌کند که با یک آدمکش روی صندلی چرخدار همدست می‌شوند.

لاسلو نمش سال گذشته با فیلم «پسر شائول» اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را برای مجارستان به ارمغان آورد.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 574556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =