ایرنا نوشت: دونالد ترامپ 70 ساله و هیلاری کلینتون 69 ساله علاوه بر مشکل کهولت سن به مخفی کاری درباره وضعیت سلامتی خود متهم هستند.

ستادهای انتخاباتی هر دو نامزد تلاش می کنند تا نامزد حزب رقیب را به لحاظ جسمی و روحی فردی ناتوان و ناسالم جلوه دهند.

در طول ماههای گذشته برخی از اعضای بلند پایه جمهوریخواهان و دمکرات ها بارها کلینتون و ترامپ را از نظر فیزیکی و روانی زیر سوال برده و خواستار بررسی وضعیت جسمانی این دو نامزد شدند.

**ضربه مغزی کلینتون

موضوع بیماری هیلاری کلینتون به سال 2012 بر می گردد، زمانی که او به عنوان وزیر خارجه آمریکا قصد داشت درباره حادثه بنغازی درجلسه شهادت کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان حاضر شود، اما به بنا به اعلام وزارت خارجه آن کشور، کلینتون به دلیل بیهوشی و عفونت ویروسی معده نتوانست در آن جلسه شرکت کند.

در آن زمان رسانه های خبری آمریکا اعلام کردند که هیلاری کلینتون غش کرده و با پشت سر به زمین خورده و بعد از این حادثه لخته خونی در سرش مشاهده شده که نشان می دهد او دچار نوعی ضربه مغزی شده است.

دکتر 'لیزا بَردَک'، متخصص داخلی و پزشک کلینتون در نامه ای که توسط کمپین دمکرات ها منتشر شد به صراحت از وجود لخته هایی در چند رگ مغزی هیلاری خبر داد که برای درمان آن از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کند.
دفتر کلینتون در آن زمان با تکذیب این خبر، دلیل بیهوشی او را ناشی از خستگی و عفونت ویروسی اعلام کرد.
ترامپ با توجه به این موضوع، بارها وضعیت جسمی هیلاری کلینتون را زیر سوال برده و با توجه ابتلای او به عارضه سکته زمانی که وزیر خارجه دولت اوباما در دوره اول بود، در حساب تویتتر خود نوشت : 'کسی که مغزش اتصال کوتاه کند، صلاحیت رئیس جمهور شدن را ندارد.'
تردید در مورد وضعیت جسمی هیلاری کلینتون تنها از سوی رقیب انتخاباتی اش، ترامپ زیر سوال نرفته است، بلکه مجموعه ای از رفتارهای نامانوس هیلاری به ویژه تیک های عصبی در جریان سخنرانی ها و نشست های خبری موجب شده است تا شمار زیادی از کارشناسان و مسئولان حزبی و غیر حزبی درباره سلامتی کلینتون ابراز تردید کنند.

عکس العمل های اغراق آمیز و صرفه های مداوم هیلاری در جریان سخنرانی ها، موجب شده است که شمار زیادی از روانشناسان و روانپزشکان درباره وضعیت سلامتی هیلاری ابراز تردید کنند.

به همین دلیل است برخی از کارشناسان مسایل سیاسی و انتخاباتی در داخل و خارج آمریکا بر این باورند حتی در صورت پیروزی هیلاری در انتخابات ریاست جمهوری 2016 ، او تنها یک دوره رئیس جمهور آمریکا خواهد بود زیرا وضعیت جسمی اش به گونه ای است که بیش از یک دروه نخواهد توانست، این مسئولیت را برعهده بگیرد.

ترامپ سخنرانی های کوتاه هیلاری کلینتون را ناشی از ضعف جسمانی او می داند، یکی از اعضای ستاد انتخاباتی کلینتون به رسانه ها گفته بود که هیلاری بعد از انجام هر سخنرانی نمی تواند روی پاهایش بایستد و به همین دلیل به یک استراحت طولانی نیاز دارد.
برخی می گویند که هیلاری بعد از انجام هر سخنرانی به دلیل ناتوانی نمی تواند روی پای خود بایستد و به یک استراحت طولانی نیاز دارد به همین دلیل سخنرانی های او معمولا کوتاه انجام می شود.

رودی جیولیانی' شهردار اسبق نیویورک و مشاور ترامپ در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز از قصور رسانه ها در اعلام بیماری مرموز هیلاری کلینتون انتقاد کرد.
هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ها در انتخابات 2016 با رد همه این موارد می گوید تنها مشکل او خستگی زیاد و نوعی آلرژی است که به آن مبتلا شده است.
به نظر 'دانیل کسینجر' دکتر عصب شناس، هیلاری به سندرم پس از ضربه مغزی گرفتار شده است و برخی رفتارهای او ناشی از لخته خونی است که در سر او ایجاد شده است

** خودشیفتگی ترامپ
اردوگاه دمکرات ها نیز دونالد ترامپ را به داشتن نوعی بیماری روانی از نوع خود شیفتگی متهم می کنند و می گویند که ریاست جمهوری او برای آمریکا خطرناک خواهد بود.

'دیوید پلوف' مشاور ارشد پیشین اوباما، ترامپ را یک بیمار روانی خواند و گفت: ترامپ دارای نشانه هایی از قبیل احساس خود برتر بینی شدید، دروغگویی آسیب شناختی، نداشتن احساس همدلی و نداشتن پشیمانی از اشتباهات گذشته است.
'کارن بیس' یک نماینده دموکرات کنگره امریکا، توماری با 25 امضا جمع آوری و در آن خواستار معاینه روانی ترامپ شده است.
او می گوید که ترامپ همه علائم بیماری اختلال روانی ' خود شیفتگی شخصیتی' را دارد.

باید دکترهای حرفه ای پیش قدم شده و تقاضای آزمایش سلامت روانی کاندیدای ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه را مطرح کنند.
در پی این انتقادها ، پزشک ترامپ در اظهار نظری اعلام کرد که گواهی سلامت دونالد ترامپ را در مدت پنج دقیقه تایید کرده است.
هیلاری کلینتون 69 ساله در صورتی که رئیس جمهوری آمریکا شود، نخستین زن تاریخ این کشور خواهد شد که به چنین مقامی دست پیدا خواهد کرد.

دونالد ترامپ 70 ساله نیز در صورت رسیدن به این مقام، مسن ترین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا خواهد شد.
ستاد ترامپ، هیلاری کلینتون را به ناتوانی در اداره کشور به دلیل بیماری جسمی متهم می کند و ستاد کلینتون نیز، ترامپ را مبتلا به بیماری روانی از نوع خود شفیتگی متهم می کند.
با این اوصاف 18 آبان امسال ( هشتم نوامبر ) مشخص خواهد شد که مردم آمریکا به کدامیک از این دو و یا فرد سوم دیگری رای خواهند داد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 575065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =