به تصویر کشیدن رهبر کاتولیک‌های جهان با بازی جود لا در مینی سریال شبکه اچ‌بی‌او شاید جنجال‌های بسیاری به پا کند. پاپ در این سریال جوان آمریکایی خودشیفته‌ای است که پشت‌سر هم سیگار می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازیگر بریتانیایی هالیوود در سریال «پاپ جوان» به کارگردانی پائولو سورنتینو نقش یک آمریکایی به نام لنی بلاردو را بازی می‌کند که با وجود بزرگ شدن در محیط یتیم‌خانه در سلسله مراتب کلیسای کاتولیک به بالاترین مقام می‌رسد.

نمایش دو قسمت نخست این سریال در جشنواره فیلم ونیز با تحسین منتقدان روبه‌رو شد، اما مسیحیان کاتولیک در سراسر جهان احتمالاً به اندازه منتقدان از دیدگاه غیرمعمول سریال درباره رهبر معنوی‌شان خشنود نخواهند شد.

جود لا که برای نمایش دو قسمت نخست سریال به ونیز سفر کرده است، گفته که در وهله اول از پیشنهاد سورنتینو برای بازی در نقش پاپ غافلگیر شده است. پاپ پیوس سیزدهم در سریال «پاپ جوان» یک شخصیت خیالی و نخستین آمریکایی است که به این مقام دست پیدا می‌کند.

لا در ادامه گفته است: «به هیچ عنوان نمی‌دانستم که برای باورپذیر کردن نقش و وزن دادن به آن باید چه کار کنم. اما سورنتینو مدام به من یادآوری می‌کرد که این شخصیت فردی است که ناگهان خود را در این جایگاه می‌بیند. زمانی که از این دیدگاه به ماجرا نگاه کردم، کم‌کم همه چیز شروع به شکل گرفتن کرد.»

پاپ جوان روز نخست حضور خود در مقام پاپ را با درخواست‌های عجیب برای صبحانه آغاز می‌کند. او استفاده از تصویر خود روی کالاهای تجاری را ممنوع می‌کند و در مراسم مختلف آن‌گونه که برای پاپ تعیین شده است حضور پیدا نمی‌کند.

دیگر هنرپیشه سرشناس این سریال کوتاه دایان کیتن است که در «پاپ جوان» نقش راهبه‌ای را بازی می‌کند که لنی را در یتیم‌خانه پرورش داده و اکنون منشی مخصوص پاپ است.

ساخت یک مینی‌سریال این فرصت را برای سورنتینو فراهم کرد تا شخصیت‌های داستان را عمیق‌تر کاوش کند. این کارگردان قبول دارد که پاپ سریال او با پاپ فرانسیس رهبر فعلی کاتولیک‌های جهان تضاد آشکاری دارد، اما در عین حال معتقد است که دلیلی وجود ندارد که در آینده رهبری شبیه به «پاپ جوان» در راس واتیکان قرار نگیرد.

کارگردان «زیبایی بزرگ» به پرسشی درباره احتمال برداشت توهین‌آمیز واتیکان و پاپ فرانسیس از سریال «پاپ جوان» این‌گونه پاسخ داد: «این دیگر مشکل واتیکان است نه من.»

او در این زمینه گفت: «اگر واتیکان به اندازه کافی صبور باشد تا تمام سریال را ببیند، آنگاه این سریال را به عنوان یک اثر هنری که تضاد‌ها، سختی‌ها و در عین حال جنبه‌های زیبا و فریبنده زندگی روحانیون زن و مرد کلیسای کاتولیک را می‌آزماید، درک می‌کنند.»

به اعتقاد سورنتینو اسرارآمیزترین و متناقض‌ترین شخصیت داستان خود پاپ پیوس سیزدهم است. او در این باره گفت: «حیله‌گر و ساده‌لوح، سنتی و در عین حال خیلی مدرن، مردد و ثابت‌قدم، رنجیده و بی‌رحم، پاپ پیوس سیزدهم در تلاش است تا در مسیر تنهایی انسان گام بردارد و خدا را برای بشریت و البته خودش پیدا کند.»

سورنیتنو در ادامه افزود: «پاپی که ما خلق کردیم کاملاً مخالف پاپ دنیای واقعی است، چون این چیزی است که احتمالا روی خواهد داد. امکان دارد فردی کاملاً متفاوت جای پاپ لیبرال را بگیرد.»

منبع: دیلی‌میل / 3 سپتامبر

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 575338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =