ایرنا نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با تاکید بر اینکه واشنگتن مسئول تعلیق روابط با مسکو است، گفت: آمریکا از سیاست های ضدروسی استفاده می کند، ما شاهد تنش آفرینی این کشور در روابط هستیم و چنین رویکردی کوته بینانه است.

رییس جمهوری روسیه افزود: روابط روسیه و آمریکا در شرایط تعلیق شدید قرار دارد و مسکو در بروز این وضعیت هیچ مسئولیت و تقصیری ندارد.
خبرگزاری ریانووستی روز یکشنبه به نقل از مصاحبه پوتین با خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ، نوشت: واشنگتن اگر به تغییر وضعیت در روابط با مسکو علاقه دارد، باید به منافع روسیه احترام بگذارد.
وی گفت: اگر آمریکا اصل احترام به منافع روسیه را بپذیرد در آن صورت مناسبات نیز تغییر می کند و جز این روابط دوجانبه بهبود نمی یابد.
پوتین خاطرنشان کرد: همکاری ها و گفت وگوهای سازنده میان روسیه و آمریکا به سیاست دولت جدید این کشور بستگی دارد و مسکو برای همکاری های گسترده با واشنگتن در عرصه های مختلف آمادگی دارد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین تشدید تنش ها میان دو کشور را خطرناک دانست و اظهار کرد: هیچکس به متشنج شدن روابط میان دو قدرت اتمی جهان همانند واقعه سال 1962 در بحران کارائیب علاقه ندارد.

 سال 1962 اتحاد شوروی برنامه استقرار موشک های خود در خاک کوبا را پیگیری می کرد که آمریکا ضمن ایجاد مانع برای حرکت کشتی های حامل موشک ها نسبت به عواقب این اقدام هشدار داد.
پوتین در ادامه سخنان خود از عملکرد هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز انتقاد کرد و افزود: آنها الگوی خوبی ارائه نمی دهند و بیشتر تبلیغات می کنند.

وی از اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مبارزات انتخاباتی روسیه را نیز دخالت می دهند، ابراز تاسف کرد.
پوتین همچنین اتهام سران آمریکا به روسیه مبنی بر حمله های هکری به سامانه های رایانه ای حزب دمکرات را رد کرد و گفت: در روسیه و در سطح دولتی هیچ برنامه ای برای حمله هکری به آمریکا طراحی نمی شود.

پوتین خاطرنشان کرد که فعالیت های هکری بسیار متنوع و پیچیده می باشد و امکان ردیابی هکرها دشوار و در مواردی ناممکن است.
وی در پایان اظهار کرد: روسیه در مورد جزییات آنچه که در حمله های هکری به حزب دمکرات آمریکا افشا شده اطلاعی نداشته و ندارد ولی مهم این است که چه چیز یا اقدام غیرقانونی افشا شده نه اینکه چه افرادی پشت سر حمله های هکری قرار داشته اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 575387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =