حسن عباسی یکشنبه شب در برنامه"دیروز،امروز،فردا" به انتقاد از روند تولید علم در دانشگاه‌ها و اشکالات وارد بر علوم انسانی پرداخت.

این کارشناس در گفتگوی یکساعته خود گفت اساتید رشته های علوم انسانی غالبا اندیشه های نظریه پردازان قرون  گذشته غرب را مطرح می کنند و خودشان به تولید علم نمی پردازند.

وی در بخشی از اظهارات خود از اینکه واژه "صلح" در برابر واژه "جنگ" قرار گرفته انتقاد کرد و گفت در فرهنگ دینی ما جنگ(حرب) در برابر واژه "سلم" است. وی تاکید کرد کلمه صلح از اصلاح می آید و اصلا به معنای صلح نیست.

عباسی همچنین ازکسانی که می گویند امام حسن(ع) صلح کرد انقاد کرد و گفت ایشان آشتی کرد، نه صلح.

این کارشناس سپس قرار دادن واژه صلح در برابر جنگ را اشتباه مولوی شاعر ایرانی دانست و گفت او در دفتر ششم مثنوی این اشتباه را کرده و متاسفانه هیچ کس در مقام تصحیح آن بر نیامده است.

عباسی که در سخنانس به نقد لیبرالیسم پرداخت، در باره نفوذ مرکانتیلیسم و نئومرکانتیلیسم در اقتصاد هشدار داد و سپس گفت طرح هدفمندکردن یارانه ها در معرض خطر قرار دارد. وی در توضیح سخن خود بدون نام بردن از افراد خاص ،گفت در پشت صحنه کارشناسی این طرح، افرادی قرار دارند که از تئوریهای اقتصاد غربی حمایت می کنند.

عباسی که در سخنان خود غالبا بحث های نظری را با استفاده از واژه های پرشمار غربی مطرح کرد ابراز امیدواری کرد کاش اینم مباحث در شبکه 4 که علمی تر است مطرح می شد، نه شبکه 3 که ویژه جوانان است.

به نظر می رسد حسن عباسی در گفتار دیشب خود در استفاده از محفوظاتی که معمولا در سخنرانی های وی مطرح می شود، موفق بود. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 57590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۶
    1 0
    نویسنده این خبر معلوم است که مصاحبه را خوب گوش نکرده یا سوادش به مطالب دیشب نرسیده است. مثلا آقای عباسی نگفت امام حسن صلح نکرد و اتفاقا گفت امام حسن و امام حسین هردو صلح کردند، یکی با آشتی و قعود و یکی با جنگ و قیام. ر این خبر چند جا به صحبتهای برنامه تلویزیونی بی توجهی شده است.
  • مرضیه IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۶
    1 0
    لطفا امانت داری کنید من خودم برنامه رو دیدم گفت امام حسن صلح کرد امام حسین هم صلح کرد اما به معنی اصلاح صلح امام حسن همراه با آشتی بود و صلح امام حسیم همراه با قیام اینجوری که نقل کردین برداشت چیز دیگری میشه و در برابر خدا مسئولین
  • بدون نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۶
    0 0
    با سلام حضور ايشان تداوم يابد ايشان شخص با دانشي هستند.
  • بدون نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۶
    0 0
    ايشان ظاهرا" از مبحث سفر واژگان بي اطلاع هستند برخي از واژه ها و كلمه ها هنگام انتفال از زباني به زبان ديگر بار معنايي خود را از دست مي دهند و معناي ديگري به خود مي گيرند . مانند كلمه كثيف كه در زبان عربي به معناي پر پشت ،غليظ و انبوه است اما در زيان فارسي به معناي آلوده بكار برده مي شود.بنابراين بهتر است ايشان امباحث ادبي را به كارشناسان خبره اين رشته بسپارد. با تشكر . اولاد رسول
  • مرضیه IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۶
    2 0
    بفرمایین ایشون به چی انتقادندارند
  • محمود IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۶
    0 0
    من برنامه را ديدم چيزي سر نياوردم حتما مشكل از من بوده ...
  • ایرانی IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۶
    1 0
    من که ندیدم ولی اون بلبل زبونی که زمان خاتمی میکرد رو هم الان کرد؟
  • بدون نام BE ۱۰:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۶
    0 0
    خواستی کلی کامنت بگذارم؛ ولی دیدم در سطر پایانی حق مطلب را ادا کرده‌اید. ممنون.
  • كمال IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۶
    0 0
    متاسفانه شما فقط تمجيدهارامنعكس ميكنيدانتفدهاراخير
  • یوسف IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۶
    0 0
    بی وجدانها بگذارید 24 ساعت از حرف های دکتر بگذره بعد شروع کنید به تحریف !! آخه دکتر کی گفت امام حسن صلح نکرده ؟ و کی گفت که واژه اصلاح با صلح قرابت معنایی ندارند ؟ دکتر گفت واژه peace نباید صلح ترجمه بشه و امام حسن و امام حسین هردو به دنبال صلح و اصلاح جامعه هستند یکی با قئود و یکی با قیام !! یا شما ها نمی فهمید حرف های دکتر رو یا خودتون رو به نفهمی زدید