مسئول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اعضای بدن نوجوان 16 ساله در قم که دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، ولی الله صمدی با اعلام خبر فوق، گفت: این بیمار در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری بود که پس از تشخیص کارشناسان مبنی بر مرگ مغزی، این نوجوان به بیمارستان دکتر شریعتی تهران منتقل و ارگان های حیاتی وی به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

وی تصریح کرد: این نوجوان 16 ساله تنها فرزند خانواده بود که متاسفانه در اثر تصادف با ماشین دچار مرگ مغزی شده بود که پس از اعلام مرگ مغزی توسط پزشکان معالج طی چندین جلسه با خانواده وی، رضایت آنان گرفته شد و ارگان های حیاتی ایشان به بیماران نیازمند در لیست انتظار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اهدا شد.

مسئول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد گفت: متاسفانه به دلیل بی اطلاعی خانواده ها برغم تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم متاسفانه این بیماران فوت می کنند و به مرحله اهدای عضو و پیوند اعضا نمی رسند.

صمدی تصریح کرد: این نوجوان 16 ساله، پنجمین مورد مرگ مغزی از استان قم بود که طی سال 95 به بیمارستان شریعتی تهران، جهت اهدای عضو اعزام شد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 575945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =