رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو میلیون و 500 هزار نفر زن سرپرست خانواده در کشور نیازمند توجه است گفت: یک میلیون و 100 هزار نفر خانم مجرد نیز جدا از خانواده زندگی می کنند.

به گزارش خبرآنلاین، سلمان خدادادی روز چهارشنبه در کارگروه فرهنگی و اجتماعی آذربایجان شرقی در تبریز افزود: آسیب های اجتماعی همواره به عنوان یکی از موضوعات مهم جامعه مطرح است و رهبری با تاکید به رفع معضلات اجتماعی خواستار اقدام جدی به رفع عقب ماندگی بیست ساله در این زمینه شدند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در استان آذربایجان شرقی بر اساس فرهنگ غنی حاکم بر استان برخی مسایل و مشکلات اجتماعی همچون جلوگیری از تکدی گری از قدیم اقدامات بسیار خوبی انجام شده که در دولت تدبیر و امید نیز، مدیریت ارشد استان با اقدامات خوب و ارزنده توانسته آذربایجان شرقی را به استان بدون معتاد متجاهر تبدیل کند.

خدادادی اظهار کرد: نرخ بیکاری آشکارا یکی از معضلات جدی جامعه است که در صورت بی توجهی می تواند مشکلات حاد برای آینده بوجود آورد.

وی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه، گفت: در ارتباط با مسایل اجتماعی در کمیسیون اجتماعی مجلس یک بند بیشتر وجود نداشت که در برنامه ششم توسعه بخش اجتماعی کمیسیون بازنویسی و در 28 آیتم به برنامه ششم اضافه کردند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم با هماهنگی و هم افزایی سه قوه در جهت منویات و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب گام بر داریم.

وی ادامه داد: در راستای اجرای منویات رهبری در ابلاغ سیاست های کلان در مجلس شورای اسلامی کارهای بسیاری انجام شده به طوری که در سال 91 حمایت خانواده را تصویب کرده است.

وی تاکید کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد با جمع کارشناسی خود مسایل و مشکلات جامعه را پیگیر باشد.

خدادادی با اشاره به اینکه حاشیه نشینی یکی از معضلات اجتماعی در شهرهای بزرگ است، گفت: حاشیه نشینی تبریز نسبت به سایر استان ها و شهرهای بزرگ کشور در وضعیت مناسب تر قرار دارد و درصد آن کمتر است.

سلمان خدادادی نماینده ملکان، علی رستمیان نماینده دلفان / سلسله، سهیلا جلودارزاده نماینده تهران، جلیل مختار نماینده آبادان، ناهید تاج الدین نماینده اصفهان، روح الله بابایی صالح نماینده بوئین زهرا، مسعود رضایی نماینده شیراز، حسن لطفی نماینده رزن، سیدحمزه امینی نماینده هشترود، محمدرضا بادامچی نماینده تهران، احمد بیگدلی نماینده خدابنده، رسول خضری نماینده پیرانشهر، خدیجه ربیعی فرادنبه نماینده بروجن، علی ساری نماینده اهواز، زهرا ساعی نماینده تبریز، رضا شیران خراسانی نماینده مشهد، عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان، علیرضا محجوب نماینده تهران، سمیه محمودی نماینده سمیرم سفلی / شهرضا، محمد وحدتی نماینده بستان آباد، شکور پورحسین شقلان نماینده بیله سوار / پارس آباد، علی کرد نماینده خاش و عباس گودرزی نماینده بروجرد، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس را تشکیل می دهند.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برای سفر سه روزه در تبریز به سر می برند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 576661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =