مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به کاهش شدید منابع آب زیر زمینی در مناطق مختلف کشور تاکید کرد: حفظ منابع آب با مشارکت مردمی امکان پذیر است.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، مهدی مهرور در همایش صدای آب نمی آید که صبح چهارشنبه در سالن همایش های میلاد برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در قرن حاضر بحران آب یکی از مشکلات اساسی و دغدغه های اصلی دنیا به شمار می رود و منابع آبی در کشور و البرز نیز بسیار محدود است در این راستا مشارکت همگانی مردم در مصرف بهینه آب الزامی است.
وی افزود: با توجه به روند رو به رشد مهاجرت در البرز مصرف آب با سرعت بالایی در حال افزایش است بنابراین ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب با مشارکت همگانی مردم قابل حل خواهد بود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز تصریح کرد: از یکایک شهروندان در جایگاه های مختلف انتظار می رود برای حفاظت از منابع طبیعی و داشتن استانی آباد مسئولان را در این امر یاری کنند.
وی اضافه کرد: ضرورت مصرف صحیح آب با توجه به رشد مهاجرت در البرز و با تبعیت از الگوی صحیح مصرف آب باید در دستور کار استان اعم از مردم و مسئولین قرار گیرد.
در ادامه این همایش نیز معاون سازمان مدیریت بحران کشور ایران جزء 10 کشور حادثه خیز جهان است و 97درصد ازمساحت کشور درخطر زلزله قرار دارد.
بهنام سعیدی با اشاره به اینکه در 30 سال در کشور 150 هزار نفر بر اثر سیل و زلزله کشته شده اند، گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته در 97 درصد از کشور بستر وقوع زلزله با شدت متوسط یا بالا وجود دارد.
وی افزود: حدود 80 درصد مناطق در کشور گرم و خشک بوده و زمینه بروز پدیده گرد و غبار نیز فراهم است در این راستا آموزش نقش بسیار مهمی در زمان بحران و نجات آسیب دیدگان ایفا می کند.
سعیدی گفت: تمام آحاد مردم باید سفیران حفاظت از منابع آب باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 576695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =