آیفون ۷ و۷ پلاس سریع‌ترین گوشی هوشمنددنیا با قوی‌ترین گرافیک/اپل رقبا را مقهور خود ساخت

تراشه A10 Fusion صد و بیست بار پرسرعت‌تر از اولین آیفون اپل ساخته‌شده است و به گفته کارشناسان سریعترین پردازنده جهان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، پردازنده A10 Fusion نصب‌شده روی آیفون 7 چهل درصد سریع‌تر از پردازنده A9 روی آیفون 6 اس است (A9 در سطح پرفورمنس دسکتاپ ساخته‌شده است) و جالب اینجاست که همین پردازنده A9 در مقایسه با A8 هفتاد درصد سریع‌تر ساخته‌شده است.

به گفته فیل شیلر از مدیران ارشد اپل پردازنده جدید شامل 4 هسته تعریف‌شده که دو هسته آن های-پرفورمنس بوده و درمجموع 120 بار سریع‌تر از تراشه اولین آیفون است که این کمپانی ساخته‌وپرداخته است.

درحالی‌که دو هسته برای اپ های سنگین تعبیه، دو هسته دیگر برای اپ های معمولی کنار گذاشته‌شده تا فشاری روی عملکرد و باتری نیاید. همه این 4 هسته توسط کنترلر جدید قدرت روی تراشه مدیریت می‌شود.

همچنین تراشه گرافیکی روی پردازنده نیز ارتقاءیافته است و مهندسان اپل سطح آن را به کنسول گیم رسانده‌اند و درواقع 6 هسته گرافیکی روی A10 Fusion تعریف‌شده که 50 درصد گرافیک آن سریع‌تر از گرافیک A9 روی آیفون 6 اس است و به همین خاطر نام‌گذاری سریع‌ترین پردازنده جهان روی گوشی‌های هوشمند از سوی اپل روی A10 کاملاً تأیید شده و رسمی است.

جالب اینجاست که علی‌رغم این موضوع، اپل سعی کرده مصرف باتری را هم بهینه‌سازی کند و گفته می‌شود آیفون 7 دو ساعت بیشتر از آیفون 6 اس عمر دارد و بیشترین عمر باتری روی آیفون روی مدل 7 و 7 پلاس تعبیه‌شده است.

(سازندگان چینی و گوشی‌های اندرویدی خیال کردند با افزایش رم می‌توانند قدرت گوشی را بالا ببرند اما معضل باتری‌خوری را نتوانستند حل کنند. اینک اپل با تعریف ساختاری صحیح و مهندسی شده هم سریعترین را ساخته و هم جلوی باتری‌خوری را گرفته است)


 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 576977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پارازيت ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    229 8
    آنها بر فراز قله هاي تكنولوژي هستند بدون اینکه علیه کسی شعار بدن
  • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    94 53
    معماری تراشه در جدیدترین محصول اپل تحسین برانگیزه واقعا. هم پرفورمنس بالاست هم بهینه سازی مصرف انرژی. به همین خاطر هست که آی او اس دوست داشتنی است و اندروید غیر فنی و بی ارزش
    • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
      66 10
      آی او اس دوست داشتنی و اندروید غی فنی و بی ارزش یعنی معیارهات تو حلق کل پیشروهای تکنولوژی جهان. حالا یه زحمت بکش سیستم عامل غیر فنی رو با رسم شکل توضیح بده که بفرستیم برا گوگل بلکه اونا هم توجیه شن و دست بر دارن از این راه خبط اندروید. خدایا به خاطر خلق این همه کارشناس قهار در تمام زمینه ها در کشورمون متشکرم.
    • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
      13 3
      حاجی این کامنت اولیه نابودت کرد... آخه رقابت دو تا سیستم عامل ارزش اینجور ضایع شدنو داره؟
    • بدون نام A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
      2 9
      دوست بی نام که از کارشناسان تشکر میکنی عرض کنم خدمت شما و دیگر کاربرای اندروید که اگه کسی بدونه با نصب یه برنامه ساده چه دسترسی هایی به گوگل میده در قبالش هیچ وقت از اندروید استفاده نمیکنه
  • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    23 1
    تا كنون يك ميليارد ايفون به فروش رفته است ،
  • کیانوش A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    10 20
    مقهووووور خود ساااااخت؟؟؟ با چی ی ی؟
  • امین A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    103 3
    و ما هنوز به این فکر میکنیم که ایا کنسرت برگزار کردن کار درستی یه یا نه...
    • محمد IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
      43 1
      واقعــــــــــــــا
  • احسان US ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    25 1
    با مدیریت تیم کوک درامد اپل و سهامدارنش خیلی زیاد شده و البته اخیرا بدلیل نواوری کم تر دچار نقص شده بود اما دیشب با آیفون 7 حدود 1 دلار ارزش سهام پل رو بالا برد و نشون داد همچنان پیشرو در فناوری است.
  • بی نام GB ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    15 9
    بابا ولم کنید. اپل آجر هم رونمایی کنه ملت میگن اله و بله البته این چیزی از ارزشهای نوآوریهای اپل کم نمیکنه
    • بدون نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
      3 11
      منفی دادم به خاطر جمله اولت
  • A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    9 16
    وقتی سرعت بالاست و موقع بازی کردن هم لگ نمی زنه یعنی همه چیز عالیه و بی نقص. استفاده از سخت افزار بی مورد توسط اندرویدیها واقعا بی عقلی محض است وقتی 6 گیگ رم می ریزن روی گوشی در حالی که کارایی نداره. داستان خشت اول چون نهد معمار کج در مورد گوشی های اندرویدی است. حالا هر کاری کنن فایده نداره 10 گیگ رم هم بذارن هم لگ می زنه هم باتری خوری داره اندرویدیهای بیچاره
  • بی نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    16 1
    منی که مجبورم 23 میلیون بدم پراید مثلما از محاسنش میگم :