۰ نفر
۱۱ آذر ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۷

بالاخره گروه سایپا بر رقیب خود ایران خودرو پیش دستی کرده و فیس لیفت جدید خودروی تندر 90 را رونمایی کرد.

گروه اقتصاد:امروز گروه صنعتی سایپا فیس لیفت جدید تندر 90 را در پی نظرسنجی از دارندگان خودروی تندر 90 و با هدف تامین نظر مشتریان، تغییر شکل داد.
به گزارش خبرآنلاین، این تغییرات که در قسمتهای سپر و چراغ جلو و همچنین سپر و چراغ عقب و درب صندوق عقب تندر انجام شده است و علاوه بر این تغییراتی را در زه کنار دربهای خودرو اعمال کرده‌است.
هر چند این تغییرات هنوز به تصویب نهایی شرکت رنو نرسیده ولی به گفته عباس زارعی، مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودروی سایپا تغییرات اعمال شده بر روی تندر در پی جلساتی که با حضور نمایندگان شرکت سایپا و رنو فرانسه برگزار شده، صورت گرفته و رنو موافقت کلی خود را برای اجرای این طرح اعلام کرده است.
البته گرمچی قائم مقام پارس خودرو تغییر ظاهری ان خودرو را بیشتر برای تغییر چهره تندر تولیدی سایپا با ایران خودرو می داند و می گوید : مدتها دنبال این بودیم که تندر 90 تولیدی ما با تندر 90 ایران خودرو فرق داشته باشد که این امر امروز محقق شد.
وی اظهارداشت: الان در بحث طراحی هستیم و هنوز مهندسی نشده است و پس از مهندسی نهایتا تا پایان 6 ماهه اول سال 88 عرضه خواهد شد.
در عین حال زارعی زارعی در گفت و گو با خبر نگار ایلنا درباره عدم توافق با رنو برای اعمال تغییرات در تندر 90 گفت: از روز اول تغییرات اعنلی به اظلاع رنو رسانده شد ودر نهایت تیمی متشکل از نمایندگان رنو و سایپا تشکیل شد .
مدیر عامل مرکز تحقیقات سایپا اظهارداشت: این تغییرات مورد رضایت رنو هم بوده و تعییرات فیس از رسما هیچ وقت چیزی به ما نگفتند وچیزی که ما کلینیک می کنیم چیزی است که ماباید در ایران بپسندیم و در نهایت مهندسی باید توسط رنو تایید شود که در حال انجام این کار هستیم.
وی از اعلام قیمت طراحی و مهندسی انجام شده برای فیست لیفت جدید تندر 90 خودداری کرد و تصریح کرد: این مبالغ خیلی ناچیز است.
زارعی ادامه داد: اکثر تغییرات بر روی فیس خودرو انجام شد تغییرات جزیی بود در نمایی جلو عقب خودرو به طوری که خودرومورد نظر مشتریان ایرانی قرار گیرد.
زارعی با بیان این که نمای ظاهری تندر 90 هیچ وقت مورد توجه مشتریان نبود اظهارداشت: عمده تغییرات درجهتی بود که بتوانیم آینده فروش این خودرو را تضمین کنیم .
وی اظهارداشت: ما اعتقاد داریم که این خودرو می تواند در بازار ایران همانطور که جا افتاده بفروشد و ادامه فروش داشته باشد با سیاست وزارت صنایع و خودرو سازها در نظر می گیرند اما نیاز داشت تا مطابق سلیقه های فعلی مشتریان باشد .
زارعی همچنین درپاسخ به سوال دیگر یالنا درباره تغییر فیس لیفتی در سایر محصولات سایپا اظهارداشت: صد درصد این تغییرلت در خودروهای جدید در حال انجام است و خودروهای قبلی هم این اقدامات در حال پیگیری است.
وی تصریح کرد: حتی با پلت فرم تندر 90 خودروی جدیدی را در دست طراحی داریم که از سرمایه گذاران مشترک در دنیا خواستیم برای این امر کمکمان کنند.
مدیرعامل مرکز تحقیقات خودرو سایپا درباره تولید وانت تندر 90 گفت: چون اعتقا داریم که این کار موجب خراب شدن پلت فرم خودرو خواهد شد پس هیچ طرحی برای این خودرو نداریم.
مدیر عامل مرکز تحقیقات سایپا همچنین در مراسم رونمایی از فیس لیفت جدید تندر 90 نیز گفت: اعتقاد نا در سایپا به عنوان مرکز ثقل سایپا در چشم انداز سال 90 دیده شده است و این گروه موظف است هر3 سال یک فیس لیفت جدیدی معرفی کند.
وی حرکت به سمت ایجاد و طراحی فیس لیفت های جدید را یکی از اهداف مهم سایپا خواند و ادامه داد: در موردو تندر 90 به عنوان خودروی که از نظر تکنیکی و نقاط مرکز تحقیقاتی مشخصات خودرو ، خودرو ی قابل قبولی در دنیا و بین مشتزیان ایرانی بوده است ؛ اینده خوبی را بریا این خودرو در یانده خواهیم داشت.
زارع خاطر نشان کرد: پس از شنیدن اظهارات مشتریان اتفاقی که باید می افتاد این بود که بر اساس متدولوژی فیس لیفت جدید برای این خودرو تهیه شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۹
    2 1
    چرا هيچ اطلاعاتي در مورد فروش محصولات سايپا بر روي سايت شما وجود ندارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اين مسئله باعث مشكلات زيادي براي خريداران مي باشد
  • بياب IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۳۰
    2 0
    چرا عكس تندر 90جديد رو نزاشتيد
  • بنده خدا IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۱
    1 0
    اطلاعات ناقص و بدون عکس بدردلای دیوارمی خوردوهمچنین زیرریل راه اهن اصفهان شیراز!!!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
    0 1
    چه خبر از وانت ال 90؟
  • بدون نام IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
    2 1
    با سلام.ماهرچه گشتیم عکسی از تندر 90 جدید را پیدا نکردیم اکه میشه عکس تندر جدید را نمایش دهید