آن بیداری اسلامی که اسرای اهل بیت در شام آغاز کردند و امروز به سربازان مدافع حرم در سوریه و در بحرین و سایر کشور ها رسیده، امروزه آل سعود را به خشم آورده است و به هر قیمتی خواهان سرکوب این بیداری اسلامی هستند.

به گزارش خبرآنلاین ، امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) با اشاره به واقعه عاشورا و اسارت اهل بیت اظهار کرد: سخنرانی حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) و امام محمد باقر(ع) یک بیداری نسبی در بین مردم شام به وجود آورد و مردم اهل بیت پیامبر را بهتر شناختند و لعنت فرستادن بر یزید را آغاز کردند و همین بیداری اسلامی باعث شد یزید عقب نشینی را آغاز کند و نسبت به اعمال خود پشیمان شود و این بیداری بزرگی بود برای گروهی از مردم شام و اما گروهی دیگر همچنان در خواب غفلت ماندند .

وی افزود:امروزه شام یا همان سوریه کنونی محل درگیری است بین پیروان آل ابوسفیان که تشنه به خون اهل بیت اند با رزمندگان ایرانی و عراقی و سوری اعم از شیعه و سنی که دست به دست هم داده اند و با آنها مقابله می کنند.

وی خاطر نشان کرد: آن بیداری اسلامی که اسرای اهل بیت در شام آغاز کردند و امروز به سربازان مدافع حرم در سوریه و در بحرین و سایر کشور ها رسیده، امروزه آل سعود را به خشم آورده است و به هر قیمتی خواهان سرکوب این بیداری اسلامی هستند.

محمدی پور تصریح کرد: شیعیان باقرالعلوم (ع) مثل شهید حسین علیخانی و شهید حاج اکبر نظری که دیروز در کرمانشاه تشییع جنازه ی باشکوهی برای آنها برگزار شد یک درک عمیقی از استکبار ستیزی داشتند آنها اسلام را شناختند و مایه ی افتخار شدند و تا کنون استان کرمانشاه 11 شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی کرده است که این شهدا مایه عزت ما هستند،و این عزت در گرو پیروی از خط آل محمد است و این خط ،خط مبارزه با استکبار است و این مبارزه تمام نمی شود مگر اینکه استکبار برای همیشه زمین بخورد و زمینه ی ظهور امام عصر(عج) فراهم شود.

وی عنوان کرد:دشمنی با آمریکا و اسرائیل یک کار سیاسی نیست بلکه یک مسئله ی عقیدتی است و ریشه در قرآن دارد کسی که قرآن را بفهمد چاره ای جز دشمنی با آمریکا و اسرائیل که ریشه ی استکبار جهانی اند ندارد.

محمدی پور با اشاره به پیام اخیر مقام معظم رهبری به حجاج و سخنان ایشان در بین خانواده های فاجعه منا اظهار کرد:
مقام معظم رهبری (مدظه العالی) خیلی خشمگینانه سخن می گفتند و ما کمتر چنین خشمی از رهبر معظم انقلاب دیدیم و از دلایل آن می توان به کشتار سال 66 توسط آل سعود که هنوز دیه ای بابت آن پرداخت نشده است و همچنین رفتار های توهین آمیز و تحقیر آمیز با حجاج ایرانی و شیعی،حمایت از تروریست های داعش،تجاوز به نوجوانان در فرودگاه و کشتار سال گذشته اشاره کرد.

وی افزود: آل سعود لیاقت مدیریت حج را ندارند و باید مدیریت حج به گروهی از جوامع اسلامی سپرده شود ،در کشتار سال گذشته که چند هزار از حجاج کشته شدند هیچ کشوری جز جمهوری اسلامی ایران اعتراض نکرد و این نشان دهند ی این است که آل سعود با پول دهن دولت ها را بسته است.

خطیب نماز جمعه اسلام آباد غرب گفت:آل سعود دلیل راه ندادن حجاج ایرانی در مناسک حج را به گردن خود ایران می اندازند و سیاسی کردن حج توسط ایرانی ها را دلیل کارشان بیان می کنند و شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل حاجیان را سیاسی می دانند.

وی با اشاره به آیه سوم سوره توبه بیان کرد : این آیه صراحتا به این مسئله که باید در روز حج اکبر که روز عید قربان است فریاد برائت از مشرکین سر داده شود،بنابراین حاجیان اگر در مناسک حج فریاد برائت از مشرکین را انجام ندهند حج آنها ناقص است و یکی از اعمال آن را انجام نداده اند.

حجت الاسلام محمدی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار اصحاب رسانه شهرستان با امام جمعه و گلایه آنها ازبرخی مسئولین گفت:اهانت با انتقاد خیلی فرق دارد ما مسلمان هستیم و انتقاد ما به قصد رشد و پیشرفت و تعالی است .

وی افزود:ما جز ولی امر مسلمین خط قرمزی نداریم اگر کسی بخواهد به رهبر انقلاب انتقاد بکند فقط باید از طریق خبرگان وارد شود و غیر از رهبر انقلاب هیچکدام از ما خط قرمز نیستیم و می توانیم از یکدیگر انتقاد کنیم و انتقاد هم سازنده و سبب رشد و پیشرفت است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 577398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =