ثبت نام دانشگاه‌ها در دوره‌ها و مقاطع مختلف شروع شد. برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم درباره مشکلات خود در ثبت نام دانشگاه‌های مختلف کامنت گذاشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، تعداد زیادی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم درباره مسایلی که با ثبت نام در دانشگاه ها دارند، سئوالاتی را طرح کرده اند.
یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم، درباره شرایط حضور در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه ها، سئوال پرسیده: كارشناسي ارشد سراسري قبول شدم شش واحد ليسانس مونده برا ثبت نام چيكار كنم؟
در پاسخ به این مخاطب باید گفت: طبق قانون موجود و دستورالعمل منتشر شده توسط سازمان سنجش، دو گروه حق حضور در کنکوی ارشد سال 95 را داشته و مجاز به حضور در جلسه کنکور کارشناسی ارشد یا همان فوق لیسانس شده اند، گروه اول مربوط به فارغ التحصیلانی است که طبق قوانین موجود از دانشگاه ها و آموزشگاه های عالی زیرمجموعه وزارت علوم یا تحت نظارت این وزارتخانه فارغ التحصیل شده اند و دارای دانشنامه لیسانس (کارشناسی) هستند.
گروه دوم هم دانشجویان سال آخر هستند که طبق قانون باید تا 31 شهریور95 فارغ التحصیل بشوند. طبق اعلام سازمان سنجش، این گروه در صورتی که قادر فارغ التحصیلی در تاریخ یاد نشده نبودند، باید تا 17 مرداد 95 انصراف خود را از حضور در کنکور ارشد دانشگاه ها اعلام می کردند. سازمان سنجش جریمه عدم اعلام انصراف از حضور در کنکور ارشد را برای دانشجویان سال آخری که قادر به فارغ التحصیلی تا 31 شهریور 95 نشده اند را به وضوح اعلام نکرده و تنها اعلام کرده است: "هرگونه تبعات عدم انصراف بر عهده دانشجو است."
در اطلاعیه های بعدی سازمان سنجش، جریمه ای که برای این گروه از دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی در نظر گرفته شده، از این قرار است: در صورتی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی به هر صورت، قادر به فارغ التحصیلی تا تاریخ 31 شهریورماه 95 نبوده و انصراف خود را هم اعلام نکرده است، در صورت قبولی در یکی از رشته-محل های روزانه، از ادامه تحصیل او جلوگیری به عمل آمده و تا یکسال پس از فارغ التحصیلی هم حق شرکت در کنکور ارشد را ندارد.
بنابراین، طبق قانون، مخاطبی که نوشته است تاکنون 6 واحد از دوره کارشناسی را نگذرانده و برای کارشناسی ارشد قبول شده، قبولی او "کان لم یکن" تلقی می شود و در صورتی که محل قبولی او یکی از رشته-محل های دانشگاه های دولتی روزانه است، تا یک سال حق شرکت از آزمون کارشناسی ارشد از او سلب خواهدشد. در صورتی که محل قبولی او یکی از رشته محل های غیرروزانه است، حق تحصیل در رشته قبول شده را نخواهد داشت ولی می تواند سال آینده مجددا در کنکور ارشد ثبت نام کرده و در صورت قبولی، ادامه تحصیل دهد.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 577743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر A1 ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    1 0
    اینکه به خاطر فارغ التحصیل نشدن قبولی کان لم یکن باشه خب باشه قبول، ولی چون نمره های ترم تابستان شهریور اعلام میشه به نظرم خیلی مسخرست که دانشجو یه سال از آزمون دادن محروم بشه.
  • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    1 0
    آزاد که به لطف خدا هنوز نتایج رو اعلام نکرده
  • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    سلام /من نوبت دوم قبول شدم ولی می خوام پیام نور برم آیاامکانش هست؟