۰ نفر
۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

نوجوانی که در سایت شخصی خود اقدام به آموزش هک و نفوذ به رایانه ها و گوشی های موبایل می کرد، توسط کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ "جهانگير كريمي" معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان با بيان اين مطلب اظهار داشت: كارشناسان پليس فتاي استان در پي رصد و پايش فضاي مجازي به سايتي مجرمانه با محتواي آموزش هك و نفوذ به رايانه و گوشي هاي موبايل همراه نرم افزارهاي مرتبط را شناسايي و دستگيري گرداننده اين سايت را در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: سرانجام با انجام جستجوهاي علمي و تخصصي در فضاي مجازي متهم كه پسر نوجواني 17 ساله ، اهل و ساكن استان اصفهان بود شناسايي و دستگير شد.

اين مقام مسئول عنوان داشت: متهم كه در سايت خود ده ها روش هك و نفوذ از جمله هك انواع سرور،هك كامپيوترهاي خانگي و همچنين هك گوشي موبايل را درج نموده بود پس از اينكه با مدارك و مستندات و ادله ديجيتال پليس فتا مواجه شد، صراحتاً به بزه انتسابي اقرار كرد.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان با هشدار به افرادي كه در اين زمينه فعاليت مي كنند گفت : انتشار يا در دسترس قراردادن محتويات آموزش دسترسي غيرمجاز، شنود غيرمجاز، جاسوسي رايانه اي، تحريف واخلال در داده ها يا سيستم هاي رايانه اي ومخابراتي مطابق ماده 25 قانون جرائم رايانه اي جرم بوده و مرتكبين آن مجازات خواهند شد.

سرهنگ كريمي از خانواده ها خواست تا بيشتر مراقبت والدين خود در دنياي مجازي باشند و بر اعمال و رفتار آنها كنترل نمايند، چرا كه كنجكاوي، هيجان كاذب و تلاش براي كسب شهرت و جايگاه در بين دوستان و همسن و سالان از مهمترين ويژگي هاي دوران نوجواني است و اگر آنها در دنياي گسترده و پرتلاطم مجازي تنها بگذاريم قطعاً با خطرات جبران ناپذيري مواجه خواهند شد كه آسيب هاي آن جامعه را نيز درگير خود خواهد كرد.

يك كشته و 8 مجروح در تصادف پرايد با سمند

 براثر برخورد شديد يك دستگاه خودروي پرايد با سمند كه بامداد امروز در محور سه راهي طالخونچه رخ داد ، يك نفر كشته و هشت نفر مجروح شدند.

سرهنگ" جهانگير كريمي" معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان  گفت: ساعت 2 و 30 دقيقه بامداد امروز ماموران پليس راه استان از وقوع يك سانحه رانندگي در محور سه راهي طالخونچه مطلع شده و بلافاصله در محل حاضر شدند.

وي افزود: در اين حادثه يك دستگاه خودروي سواري سمند به علت تجاوز به چپ در راه دو طرفه با خودروي پرايدي كه از روبرو مي آمده برخورد مي كند كه متاسفانه راننده پرايد در دم جان باخته و چهار نفر از سرنشينان پرايد و چهار نفر نيز از سرنشينان خودروي سمند مجروح و توسط نيروي هاي امدادي به بيمارستان منتقل مي شوند.

سرهنگ كريمي با بيان اينكه مسير مذكور هم اكنون باز بوده و هيچ گونه مشكل خاصي براي تردد در آن وجود ندارد گفت: تجاوز به چپ در راه هاي دوطرف از جمله تخلفات حادثه سازي است كه باعث وقوع حوادث ناگوار مي شود و از رانندگان تقاضا داريم از هرگونه عجله و شتاب در رانندگي بپرهيزند.

اجراي طرح جامع پيشگيري از طلاق در مركز مشاوره پليس اصفهان

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گفت:اجراي طرح جامع پيشگيري از طلاق در دستور كار ويژه مركز مشاوره آرمش اين معاونت قرار گرفته است .

سرهنگ جهانگير كريمي اظهار داشت: از آنجا كه طلاق يك آسيب اجتماعي است كه اثرات مخرب آن در دراز مدت دامن گير جامعه شده و باعث بروز ناهنجاري ها و بزهكاري ها مي شود به همين جهت طرح جامعي با عنوان پيشگيري از طلاق در دستور كار مركز مشاوره آرامش اين معاونت قرار گرفته است.

وي افزود: براساس اين طرح زوج هايي كه قصد جدايي از يكديگر را دارند با مكانيزم هاي خاصي شناسايي شده و با برگزاري جلسات آموزشي و مشاوره هاي تخصصي و برطرف كردن مشكلات و مسايل و موانع موجود از بروز طلاق بين آنان جلوگيري به عمل مي آيد.
اين مقام مسئول بيان داشت: امروز اختلافات خانوادگي متاسفانه به يك معضل اجتماعي در جامعه ما تبديل شده كه بايد مراكز مشاوره و نهادها و سازمان هاي اجتماعي و فرهنگي در اين زمينه وارد عمل شده و اقدامات جدي انجام دهند.

كريمي مشكلات خانوادگي را در صدر دلايل مراجعه كنندگان به اين مركز طي سال گذشته عنوان كرد و اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش و جديت و دلسوزي كارشناسان مركز مشاوره آرامش و همچنين مشاوران افتخاري كه با اين مركز همكاري مي كنند توانستيم سال گذشته چهار هزار و 490مورد و در پنج ماهه امسال نيز هزار و 845 مورد اختلاف خانوادگي رسيدگي شد و در نهايت با برگزاري حد اقل چهار جلسه براي هر كدام توانستيم از بروز طلاق و جدايي جلوگيري به عمل آوريم.

اين مقام مسئول از ديگر اقدامات مركز مشاوره آرامش فرماندهي انتظامي استان در زمينه پيشگيري از طلاق گفت: از سال گذشته كارگاه هاي آموزشي "ارتباط زوجين" با استفاده از اساتيد و كارشناسان در اين مركز برگزار شد كه با استقبال خوبي از سوي زوج هاي جوان همراه بود.

وي بيان داشت: در سال 94 دو مورد كارگاه هشت جلسه اي با حضور 30 زوج و در پنج ماهه امسال نيز يك كارگاه 20 جلسه اي براي 25 زوج و يك كارگاه هشت جلسه اي براي 15 زوج برگزار شد

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان با بيان اينكه بسياري از اختلافات خانوادگي بين همسران ناشي از عدم درك متقابل و عدم آشنايي از نيازها، احساسات و رفتارهاي دروني يكديگر است عنوان داشت: حضور در اين كارگاه ها و دوره هاي آموزشي باعث صميمي ترشدن ارتباط بين همسران و شناخت عواطف، احساسات و نيازهاي يكديگر مي شود.

سرهنگ كريمي با بيان اينكه كارگاه هاي مذكور در نيمه دوم سال جاري نيز ادامه دارد گفت:زوج هاي جوان مي توانند به صورت رايگان در اين كلاس ها شركت كرده و از مزاياي آن بهره مند شوند و به استحكم بيشتر زندگي خود كمك و آينده فرزندانشان كمك كنند.

اين مقام انتظامي بيان داشت:شهروندان مي توانند به منظور شركت در اين كلاس ها با پذيرش مركز مشاوره آرامش به شماره 2183030 تماس حاصل نموده و يا به صورت حضوري به معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان واقع در ميدان امام(ره) اصفهان بالاتر از مسجد شيخ لطف اله مراجعه نمايند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 578130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =